handdator

Visa fullständig version : Antivirusprogrammet varnar


Hellen
2008-01-30, 21:49
Hej ni datorkunniga.
Mitt antivirusprogram (Telia säker surf) varnar att ett program försöker ändras, realsched.exe. Det är tydligen ett program jag angett som osäkert. Denna varning dök upp i samband med att jag märkte att Java inte kan köras ordentligt, någon som vet om detta hänger ihop och om ovan nämnda realsched är ok att låta datorn använda? Tar tacksamt emot förslag som kan lösa mitt problem.
// Helén

Zappa
2008-01-30, 23:18
Hmm, en googling på realshed.exe ger vid handen att det är Real Networks produkter (Real Audio osv) som försöker lägga till en schemaläggning av uppdateringar.Ser ingen större anledning att tillåta det. Du kan uppdatera manuellt när du tror att du behöver det istället!
"Detta är en oviktig process", som det stod på ett ställe...

bye_bye
Sven

Hellen
2008-01-31, 10:25
Tack så mycket Sven, det låter som om det kan ha att göra med dotterns Ipod.
// Helén

bon
2008-02-02, 21:33
Gossen lyckades få några virus i (gamla) datorn och alla hamnade i Java-programmet. F-secure kunde inte rensa utan jag fick ta fram de dolda sidorna och deletade filerna manuellt. Datorn har varit OTROLIG seg (512 KB internminne, vet inte om det har berott på Trojanerna, Word of Warcraft eller alla småspelsprogram gossen har laddat in (n.b. alla lagliga med egen licens, utom Trojanerna).

bon

Hjalta99
2008-02-02, 22:05
Gossen lyckades få några virus i (gamla) datorn och alla hamnade i Java-programmet. F-secure kunde inte rensa utan jag fick ta fram de dolda sidorna och deletade filerna manuellt. Datorn har varit OTROLIG seg (512 KB internminne, vet inte om det har berott på Trojanerna, Word of Warcraft eller alla småspelsprogram gossen har laddat in (n.b. alla lagliga med egen licens, utom Trojanerna).

bon

Hur deletar man manuellt?

Eva