handdator

Visa fullständig version : Fototävlingen


Kalimera
2008-01-30, 15:49
Jag har fått flera mejl från läsare som undrar varför det dröjer innan resultatet presenteras. Anledningen är att jag har inte tillgång till bredband denna vecka. därför kan jag inte publicera några bilder.

På tisdag börjar bilderna som kom på plats 10 i respektive kategori att publiceras. :)

Hälsningar från en vacker plats som bara har 52 kbit/s modem. ;)

Chras
2008-01-30, 16:10
Ta de lynt Janne oh hitsa ente upp dej for vi har tid å vänta. Den som väntar på nåed got väntar inte for lange.
Hälsar En som ved

BOKA
2008-01-30, 16:50
Där kom förklaringen till att det dröjer något innan publicering. Angiven hastighet är ju inte mycket att skryta med.Håller med Chras, ta det lugnt Janne, det hinns med. _B-anana

Netwolf
2008-01-30, 18:28
Hälsningar från en vacker plats som bara har 52 kbit/s modem. ;)

Ok, är det en gåta? Jag gissar på Karlskrona!

/Netwolf

Janérik
2008-01-30, 22:19
Ok, är det en gåta? Jag gissar på Karlskrona!

/Netwolf
Jag gissar på Burträsk

Mvh Janérik

Hellen
2008-01-30, 22:23
Hälsningar från en vacker plats som bara har 52 kbit/s modem. ;)

Min gissning bygger inte på modemhastighetenflabb_flab
Jag gissar på västkusten
// Helén

Janérik
2008-01-30, 22:25
Faktum är att jag inte heller gick på modemhastigheten, i Burträsk är det nog ovanligt att man använder modem men jag vet att Janne trivs där.

Mvh Janérik (som var där i tisdags)

Hellen
2008-01-30, 22:51
Faktum är att jag inte heller gick på modemhastigheten, i Burträsk är det nog ovanligt att man använder modem men jag vet att Janne trivs där.

Mvh Janérik (som var där i tisdags)

Det tänkte jag inte på när jag skrev mitt svar, var fullt fokuserad på vad jag själv skrev och tänkte att det säkert är någon som kommer att kommentera, så jag tänkte förekommaflabb_flab

Din kommentar kanske inte ens var riktad åt min kommentar, vad vet jag, no hard feelings:D

// Helén

Chras
2008-01-31, 09:10
Givetvis vistas Janne i Pinan (Karlskrona) eftersom, om jag inte missminner mig, hans moder bor där. Men man kan inte vara säker. Hoppas i alla fall att Han har det bra där han är.
Chras

Netwolf
2008-01-31, 13:00
Givetvis vistas Janne i Pinan (Karlskrona) eftersom, om jag inte missminner mig, hans moder bor där.

Det var det jag misstänkte, att han hälsade på sin mamma.

Vadå "Pinan", förresten? Kan du utveckla?

/Netwolf

Arne
2008-01-31, 13:31
Pinan, det är sjömansslang för Karlskrona.

Jag kan rekommendera den skildring av skeppsgosselivet i Pinan, dvs Karlskrona, som Gösta Wallander har gjort.
Boken beskriver det helvete han som 15-åring och ny skeppsgosse fick uppleva med ständig pennalism från äldre skeppsgossar, men också det fina kamratskap som fanns.
Boken heter: Knäppen kanin! Skeppsgosseminnen. Karlskrona 1984.


Arne

Lissi
2008-01-31, 15:05
Jag vet ju också att Karlskrona kallas Pinan, men jag har bott där 1,5 år och det är en HELT underbar stad!!!! Synd att staden har detta "öknamn"!


Lissi

Kalimera
2008-01-31, 15:20
Vadå "Pinan", förresten? Kan du utveckla?Det kommer dels av att så många gjorde lumpen i Karlskrona förr om åren, dels för att det allt som oftast blåser.

Kalimera
2008-01-31, 15:21
Var jag befinner var ingen gåta, men det blev till en gåta och då måste jag naturligtvis berätta vem som har rätt. ;)

Jag har tre favoritplatser utanför Stockholm: Burträsk i Västerbotten, Malö i Bohuslän och Långö i Blekinge. (Långö ligger i Karlskrona.) Det finns bredband i Burträsk och på Malö, med andra ord befinner jag mig på Långö.

På sätt och vis hade alla som gissade rätt. Den gångna helgen hade vi besök från Burträsk (egentligen bor de i Bodbysund utanför Burträsk, men de är från Burträsk), och här på Långö är även min syster på besök och hon har hus på Malö. Så där knöt vi ihop säcken. :D

Athanasia
2008-01-31, 15:49
Tack för informationen Janne,vi vill inte leva i ovisshetflabb_flab

Lissi
2008-01-31, 15:57
Ja det är inte lätt att vara känd Janne!;)
Du får inte ens hälsa på släkten utan att alla ska veta....Ta det med ro och koppla av i denna fina stad!!

Lissi

Marianne
2008-02-01, 13:49
...här på Långö...
flabb_flab... och jag som var säker på att ni hade stuckit iväg några dagar till 15-17 graders värme och sol i Aten. Jag skulle just nu gärna byta ut den kraftiga blåsten mot några sköna dagar i Aten, det är helt säkert!
Hur som helst, ha det bra på Långö och njut att du inte har bredband = RIKTIG semester!bye_bye

Lissi
2008-02-01, 13:55
Aten ja.....:D..bara 16 dagar kvar....Inte dumt alls..Hoppas vädret håller i sig bara..Fast det är ju en annan tråd..
BLÅST lär Janne ha idag på Långö i alla fall...

Lissi -halv orkan i Skåne-känns det som i alla fall;)

Eva L
2008-02-01, 15:17
Jag ska till Skåne nästa vecka. Hur kallt känns det där. Visst behövs en rejäl vinterkappa eller är det vår i luften? Är det någon som brukar träna på Malmös enda CMS-travelpass anläggning A&C sportcenter och vet hur det är där?

Eva

Lissi
2008-02-01, 15:21
Snålblåsten går genom märg och ben och Malmö ÄR blåsigt även annars så ha Du en varm kappa!! Utanför mitt köksfönster i Lund visar termometern på 2 grader och regnet piskar mot rutan...
Motionsanläggningen vet jag däremot inget om...jag "bor" på F&S;)

Lissi

Eva L
2008-02-01, 15:58
Snålblåsten går genom märg och ben och Malmö ÄR blåsigt även annars så ha Du en varm kappa!! Utanför mitt köksfönster i Lund visar termometern på 2 grader och regnet piskar mot rutan...

Lissi

Ok då vet jag det är +2 här också.

Eva

Netwolf
2008-02-01, 22:20
Det kommer dels av att så många gjorde lumpen i Karlskrona förr om åren...

Aha, då förstår jag varför öknamnet är som det är. Själv är jag bördig från Boden och även den stan har fått andra tillmälen!

/Netwolf