handdator

Visa fullständig version : mytilini/lesbos med apollo?


pianilss
2008-01-30, 15:46
tänkte boka charter i år med apollo eftersom det tyvärr tyvärr bara blir en veckas grekland i år. Funderar på mytilini som jag var på för 18 år sedan och gillade skarpt! Skönt att slippa krångla m båtar när det bara gäller en vecka. Är en van greklandssemestrande familj på 2 vuxna och tre tonåringar 13,17 o 19 år.
Var skulle ni boka om ni ville bo nära sandstrand? Till tavernor kan man väl alltid ta sig på kvällen m buss om inte annat. Är Ag Isidoros bäst? Petra? Molivos eller Anarg....(vad det nu hette)? O helst ska det ju inte bli för dyrt heller..... Vilken strand är finast vid dessa ställen??
Tacksam mycket snabba tips!

Pia

Hasse
2008-01-30, 16:41
Absolut Agios Isidoros om ni vill ha en fin strand. Den är inte av sand men så mjuka små stenar att det går att låtsas som om det vore sand. Jag har varit en riktig badkruka men mådde i somras som fisken i vattnet när jag badade där. Sand ? Ja det är ju skönt för fötterna men stranden vid A.I. är så otroligt fin ändå !

Om ni väljer Lesbos igen efter 18 års uppehåll så skulle det vara roligt att veta om ni efteråt såg någon skillnad efter alla de åren ? Vi har varit på nästan 20 öar och aldrig upplevt en ö som så direkt sa till oss "kom tillbaka" men vi väntar nog några år. Vi hoppas Lesbos då är sig likt för det vi gillade, det GILLADE vi !! _B-anana



Hasse :cool: