handdator

Visa fullständig version : 19 augusti i Skala, Kefalonia


Ma-Pia
2008-01-30, 08:55
Ska åka till Skala, i augusti vi ska bo på Lägenhetshotell MAKIS. Har någon bott där o vet hur det är? O vad man inte ska missa förutom underjordiska sjön.
Förresten är det nån som vet om det fortfarande är mellanlandning när man åker dit?
Bara 201 dagar kvar längar efter grekiska atmosfären.:)

PelleB
2008-01-31, 09:33
Det finns mycket informatiom i detta forum avseende vad man inte bör missa. Det är en underbar ö och det finns massor att se/göra!

mvh Pelle


Ska åka till Skala, i augusti vi ska bo på Lägenhetshotell MAKIS. Har någon bott där o vet hur det är? O vad man inte ska missa förutom underjordiska sjön.
Förresten är det nån som vet om det fortfarande är mellanlandning när man åker dit?
Bara 201 dagar kvar längar efter grekiska atmosfären.:)

Ma-Pia
2008-01-31, 14:03
Tack för det jag har sett att det finns massor, men jag tänkte mest om det var något lite udda eller så. Skulle också vilja ha tips om nån genuin grekisk taverna som man inte bör missa eller nån affär som inte bara har dessa blåvita plast/gips delfiner o liknande.
Idag är det bara 200 dagar kvar tills vi är där.

Lissi
2008-01-31, 15:25
Förresten är det nån som vet om det fortfarande är mellanlandning när man åker dit?


Vi var där 1994 och då var det ingen mellanlandning...Var skulle det vara??? Preveza?

Missa inte de fina klostren och ta er upp på högsta berget där ni kan se granar som bara finns där! Den lilla fiskebyn Poros bodde vi i och där var mysigt! Men annars finns nog all info under Kefalonia här på Kalimera.

Bra val av ö! En av de vackraste jag varit på...

Lissi

anna73
2008-01-31, 21:47
Hej, var på kefalonia i sep-07, helt underbar ö. Åker tillbaka i juni -08. Då var det mellanlandning i kalamata på fastlandet. Enligt flygtiderna vi fått nu ska det vara direktflyg, men det hinner ju ändras.....
Ha det så trevligt,
Anna

lenode
2008-02-04, 19:00
Hej!
Min favoritby på Kefalonia är Assos, man kommer dit med bil och kan då (om man nu bor åt Argostoli-hållet) också passa på att åka ned till Myrthos-stranden.
Inne i byn finns en liten vik med kristallklart vatten, en liten halvö med promenadstig runt, tavernor med underbart god mat. På en pir finns ett fikaställe där jag satt och njöt av en iskall frappé.

Jag hade tänkt åka med på en utflykt över ön men den blev inställd och därför hyrde vi bil några stycken och gjorde utflykten själv. Och det gick lika bra, var mkt trevligare när vi kunde bestämma tiderna själv. Och det var lätt att köra på ön.

Ha det så bra på Kefalonia! Jag är smått avundsjuk - men å andra sidan åker jag till Karpathos i augusti....
Lena

Ma-Pia
2008-02-08, 08:52
Tack vi ska försöka ta oss runt till alla byarna som ni nämnt. Vi brukar hyra bil det är det skönaste sättet att se öarna på tycker jag man åker i sin egen takt o kollar på det man tycker är intressant. Myrthos beachen måste man väl försöka ta sig till har hört att det är en smal slingrig väg ner. Kanske inte är så farlig kanske bara typisk grek standard?!
Misstänkte att det inte kunde vara nån mellanlandning nu pga av tiderna vi fått. Hoppas det inte ändrar sej. Längtar efter augusti o grekland.
Ha det så bra.//Pia