handdator

Visa fullständig version : Förboka i Rafina?


Suz
2008-01-27, 18:33
Vi kommer till Athen klockan 20.00 28 maj. Vill starta från Rafina, då vi har en 6-åring med oss och vi vill slippa Athen/Pireus med anledning av detta. Vi blir ju tvugna att stanna en natt i Rafina. Måste vi förboka tror ni? Har ni tips på boende?

/Suz

Abi
2008-01-27, 19:32
Har bott på Coralli i Rafina en gång på hemväg, tror det var precis efter midsommar, eller t o m i helgen. Vi hade inte förbokat, men det fanns inte mer än det rummet ledigt Ang_elx.
Coralli har diskuterats i bildgåtetråd här i forumet, och där nämns även ett lite dyrare alternativ, Avra.

bye_byeAbi

Birger
2008-01-27, 21:18
Rekommenderar absolut förbokning. Kom till Rafina från Tinos en septemberdag för några år sedan och det fanns inget hotellrum att uppbringa. Fick ta en taxi till en by i närheten som jag glömt namnet på.

Peter
2008-01-28, 15:21
Du bör nog förboka för att inte riskera att stå utan rum med en 6-åring. Nu har jag inte bott på Corali på några år men det är bra ställe. Jag har hört att de ökat priserna en del dock. Fast de är inte lika dyra som Avra och de andra alternativen i Rafina.

Sök på Corali på Forumet så hittar du nog telefonnr dit. Det har varit uppe många gånger tidigare. Det är ett Fransk par som äger, i alla fall ägde, Corali och de pratar bara Franska och Grekiska. Ibland jobbar det yngre kille i receptionen som pratar bra Engelska.

Peter

Suz
2008-01-28, 21:57
Corali....Jag skickade förfrågan via mail redan för tre veckor sedan....inget svar. Då skickade vi ytterligare ett mail...inget svar... Så det är därför jag frågade om man MÅSTE boka. Vi får försöka med telefonkontakt. Kanske är vi för tidiga på säsongen.

Tack för era svar. Vi kommer definitivt att boka. Annars får det bli Athen/Pireus trots allt. _B-anana