handdator

Visa fullständig version : Syros!


Stephan
2008-01-25, 20:43
Jeg skal til Syros i mai og har funnet en tur med Blue Star fra Pireaeus som passer bra, men ingenting som passer tilbake til P. Da jeg var på Syros i fjor vår, gikk det High Speed-båter ut og inn av havnen "hele dagen", men jeg finner ingen tidtabell for disse båtene. Hva jeg enn søker på, kommer det bare opp Blue Star - de store ferjene, og der er det som sagt ingen som passer. Hvordan finner man frem til katamaraner og desslikes? Noen som vet?

Eva L
2008-01-25, 21:45
Tidtabellen är inte uppdaterad. Först senare i vår kan du se hur färjorna går.

Eva

Arne
2008-01-26, 11:18
Ja, det är lugnt!!

Vodafone-färjorna (Highspeed) trafikera rutten Syros- Pireus med flera turer per dag i säsong. Dyrt? Heltvisst, men snabbt!!

Se tiden an och invänta månadsskiftet April- Maj då tidtabellerna lägges ut på nätet.

Arne

Stephan
2008-01-26, 16:49
Vodafone-färjorna (Highspeed) trafikera rutten Syros- Pireus med flera turer per dag i säsong. (...) invänta månadsskiftet April- Maj då tidtabellerna lägges ut på nätet.

Arne

Takk for svar. Jeg skal ha fly fra Athen kl 20:30 en torsdag i midten av mai. Er det trolig at det går en High Speed-båt Syros-Piraeus som klarer dette med god marginal?

Stephan

Arne
2008-01-26, 17:12
Ja!!! Du kan mera troligt välja Highspeed förmiddag eller vid 14-tiden. Beräkna 2 tim 30 minuters färd. Transfer Pireus- Flygplatsen tillkommer.

Arne

Stephan
2008-01-26, 18:45
Ja!!! Du kan mera troligt välja Highspeed förmiddag eller vid 14-tiden. Beräkna 2 tim 30 minuters färd. Transfer Pireus- Flygplatsen tillkommer.

Arne

Takk for info!!

Stephan

Peter
2008-01-26, 20:13
Jeg skal ha fly fra Athen kl 20:30 en torsdag i midten av mai.

Syros är ett av de stora "båtnaven" i Cycladerna. Det går mängder med färjor därifrån. I ditt fall skulle jag titta på möjligheten att åka in till Rafina tidig eftermiddag. Det är mycket enklare och smidigare att ta direktbussen därifrån till flygplatsen än att åka via Pireus. Och eftersom det är kortare väg till Rafina tror jag det t o m kan vara lite billigare! Syros till Rafina tar ca 1,5 - 2 timmar med Catamaran, 3 - 4 timmar med vanlig färja.

I början av Maj brukar GTP vara hyfsat uppdaterad. Kolla då så ser du vilka möjligheter du har.

Peter

Stephan
2008-01-26, 22:03
I början av Maj brukar GTP vara hyfsat uppdaterad. Kolla då så ser du vilka möjligheter du har.

Peter

Takk for tipset! Jeg har ikke tenkt så mye på Rafina ettersom jeg ikke fant noen tider. Våre greske venner er jo ikke så flinke til å legge ut sine program i god tid. Hva betyr GTP?

Stephan

Arne
2008-01-27, 08:37
GTP= Greece Travel Pages

Arne

Kalypso
2008-01-27, 17:39
Hej,
Jag vill också rekommendera Rafina. Åkte i somras Rafina-Syros. Det var så mycket smidigare än att ta sig hela vägen till Pireus. Bussen tog en knapp halvtimme från flygplatsen. Inga köer på biljettkontoren, trots att vi åkte i juli. Massor med fiskrestauranger där man kunde smaska i sig kalamares i väntan på båten.
Kalypso

Kalimera
2008-01-28, 10:12
Hva betyr GTP?Här (http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp)är en länk till GTP...

Stephan
2008-01-29, 10:23
Här (http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp)är en länk till GTP...


Takk!

Stephan