handdator

Visa fullständig version : Hotell Samos


mollie
2008-01-23, 20:54
Hej
Undrar om någon har bott på Samos hotell i Samos stad?
Skulle vara kul att höra lite om staden och hotellet.
/Mollie

maggione
2008-02-08, 00:14
Hotel Samos ligger vid den mest trafikerade gatan i hela stan.....mitt i smeten alltså. Jag skulle nog inte rekommendera det om jag vill ha lugn och ro! Hotellet ser jättefint ut annars, har ätit där en gång för ett par år sen, rent och snyggt, trevlig personal!

JohnS
2008-02-08, 08:31
Vi bodde på hotel Samos to uker i høst, og var meget fornøyde, både med hotellet og med byen. Vi hadde rom mot havnen, med utsikt til folkelivet og til båter og ferger som kom og gikk, også kystvakten og fiskebåter. For oss som liker å sitte på balkongen på sen ettermiddag og ha noe å se på, var det et ideelt rom, men hvis man er sterkt plaget av trafikkstøy og andre lyder, kan dette være et problem.

Vær litt oppmerksom på at enkelte rom på baksiden - som er skjermet mot trafikkstøy - er sterkt plaget av en stor mengde duer (!) som har tilhold i en slags sjakt i et hjørne. Disse lager en utrolig støy, og en dame som reiste sammen med oss, måtte be om å få bytte rom etter et par dager. I tillegg til støyen, satte duene også andre spor etter seg på balkongene, selv om renholdet var meget godt.

Hotellet hadde en buffetfrokost som var helt OK, selv om alle hotellbuffeter begynner å bli kjedelige etter to uker. Det var tilgang til internett, og en bar som var populær blant byens befolkning, slik at det alltid var innslag av lokale der, fra folk som tok morgenkaffen der, til dem som skulle ha den siste drinken for kvelden.

På taket er det en liten pool med solstoler. Min kone liker et raskt bad før frokost, og hadde gledet seg til det, men takområdet åpnet ikke før kl. 10. Vi brukte ikke bassenget, men de hade god kaffe i pool-baren, og det var en fantastisk utssikt over hele byen der oppe fra.

Ellers er det 10 min å gå til en bra strand, og man er meget sentralt plassert i forhold til restauranter og andre tilbud. Restaurantene i Samos by holder forresten et forholdsvis høyt nivå sammenlignet med mange andre turiststeder. En tavernaeier forklarte det med at de fleste er åpne hele året, og er derfor nødt til å satse på kvalitet for at lokalbefolkningen skal komme igjen og komme igjen.

Både Samos, Samos by og Samos Hotel er notert høyt på min liste over steder jeg skal tilbake. Hvis det er noe mer informasjon jeg kan bidra med, så bare spør!

mollie
2008-02-09, 19:23
Tack
för era svar om Samos och hotellet. Vi är medvetna om att hotellet ligger lite väl "centralt" , men eftersom vi kommer att hyra bil och utforska ön om dagarna hela veckan så gör det oss inget. Vi kommer att ha havsutsikt från balkongen och ser fram emot att njuta av folkliv och båtar när vi sitter där morgnar och kvällar. Vi tycker också att det är en fördel att ha nära till allt när vi landar varje kväll. Bra också att det verkar vara ett rent och snyggt ställe med trevlig personal och blandad kategori av gäster. Vi hade från början bokat boende i Pythagorian, men efter att ha läst på verkar det som om Samos stad inte är lika turist-tätt och mer genuint grekiskt. Tar med tacksamhet emot fler synpunkter om Samos stad och Samos hotell.
/Mollie

maggione
2008-02-12, 14:18
Samos stad är verkligen mysigt, man kan promenera i många timmar uppför och nerför alla små gränder. Man hitta genuina små restauranger och tavernor dit turisterna inte hittar, helt perfekt!
Skall man hyra bil så finns ju biluthyrningsfirmorna precis runt Hotel Samos, det är bara att gå runt och pruta!
Hoppas ni får en jättemysig semester!

JohnS
2008-02-12, 17:09
Man hitta genuina små restauranger och tavernor dit turisterna inte hittar, helt perfekt!

Så heldige var ikke vi. Vi fant bare tavernaer som ble funnet av minst fire turister. flabb_flab (Vi var to par sammen)

mollie
2008-02-12, 19:52
Åh, det låter jättemysigt!! Vi ser verkligen fram emot veckan på Samos i Samos stad och är säkra på att det blir en upplevelse. När vi var på Lefkas förra året hyrde vi båt och hade en kanondag när vi kryssade runt bland öarna, bla Onassis ö Scorpios. Det skulle vara kul att höra om det finns möjlighet att hyra båt även på Samos?/Mollie