handdator

Visa fullständig version : Tips om bosted


tonm
2008-01-18, 22:35
Hei
Jeg reiser til Kreta sammen med mann og barn for første gang 6 august. Vi har kun flybilletter, lander i Heraklion 6. aug og letter fra Chania 20 august. Tenkte å uforske østre Kreta første uken, for så å reise mot Chania området siste uken. Har noen gode tips for overnatting i eller nær Agios Nikolas?
Hadde også tenkt å være et par dager i Rethymnon, men har blitt litt skremt av understrømmene som det sies å være mange av der, har nemlig to veldig badeglade gutter. Er derfor også ute etter tips om hvor vi finner de roligste og tryggeste strendene.

Kalimera
2008-01-19, 11:45
Jag har inga tips i Agios Nikolaos, men väl i Mochlos som är en mycket trevlig liten by vid havet, öster om Agios Nikolaos. Ser ut så här från håll:

http://www.kalimera.se/bilder/forum/forum_171.jpg

I byn finns ett pensionat som heter Aretos som jag varmt kan rekommendera. Rum nummer fyra har härlig utsikt mot ön du ser på bild. Jag har inte telefonumret här, kan leta upp det om du är intresserad.

sven.kriti
2008-02-08, 19:13
Hei
Jeg reiser til Kreta sammen med mann og barn for første gang 6 august. Vi har kun flybilletter, lander i Heraklion 6. aug og letter fra Chania 20 august. Tenkte å uforske østre Kreta første uken, for så å reise mot Chania området siste uken. Har noen gode tips for overnatting i eller nær Agios Nikolas?
Hadde også tenkt å være et par dager i Rethymnon, men har blitt litt skremt av understrømmene som det sies å være mange av der, har nemlig to veldig badeglade gutter. Er derfor også ute etter tips om hvor vi finner de roligste og tryggeste strendene.
Agios Nikolaos ligger ved Mirabellabukten, da byen er omgitt av vann finner du alltid en strand som ligger i le! Almiros stranden 1,5 km øst for byen tilfredsstiller dine krav. Her finner du hotel Akrotiri.


Du finner her en rekke hyggelige familiehoteller i rimelig prisklasse. Pergola, Creta, Inne i byen, ved bystranden. Villa Eliza med pool like utenfor, 1,5 km.
Jeg kom hit først for 15 år siden som turist. Har nå bodd her 7 år og mener det er Kretas mest trivelige by. Om du vil ha ytteligere opplysninger adresser og telefon til hoteller, kontakt meg på buchh2@otenet.gr
Hilsen Sven