handdator

Visa fullständig version : Rumtips i Pigadia søkes


Anna Pernilla
2005-06-30, 10:10
Har funderingar på att åka till Karpathos i børjan på augusti før 1v-10dgr:) Jag kommer att åka ensam och undrar ifall någon har något tips på ett bra och billigt boende:rolleyes: ? Max 30 euro, om det ar møjligt i augusti? Tankte mig att det blir bast før mig att bo i Pigadia och får hoppas att det inte bara ar par och barnfamiljer som ar dar då, så jag har någon att prata med....;)

karinafp
2005-06-30, 10:20
Ja du, i augusti har du ju hela Amerikakolonin som kommer till hemön på semester, så du hittar säkert någon att prata med. ;) Mikke kommer säkert att skicka dig namn och nummer till ett ställe att bo på, han har ju kontakter där. :)

Karin
äntligen, äntligen, bara 14 dagar kvar!!! klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Elisabet
2005-06-30, 10:31
Har funderingar på att åka till Karpathos i børjan på augusti før 1v-10dgr:) Jag kommer att åka ensam och undrar ifall någon har något tips på ett bra och billigt boende:rolleyes: ? Max 30 euro, om det ar møjligt i augusti? Mikkes vän Eva har nog rum för det priset. Vi bodde där i september och betalade 20 då. Jag vet att hon har ett mindre rum som är något billigare. Stället ligger bra och rummen är rena och fina, samt Eva, hennes dotter, samt bror och svägerska mycket trevliga och pratsamma. Jag hittar inte numret till dem, men det får du säkerligen av Mikke.

Kallithea här i forumet har någon gång berättat att hon bott på ett ställe som jag såg längs huvudgatan och jag vill minnas hon betalade ungefär samma pris som vi gjorde. Minns inte namnet nu, men det ligger väldigt centralt och bra! Hon har säkert namn och tel dit.

Elias Rooms där Janne bodde har nog också rum i den prisklassen. Det låter ju också som att det är jättefint med bra läge. Jag har hört att det är gemensam terass där, vilket ju gör det lättare att skapa kontakter när man reser ensam.

På Karpathos är det väldigt lätt att få kontakt med folk, både bofasta och turister, så du har valt en bra 'ensamresenär-ö'.

Eva L
2005-06-30, 10:39
Har funderingar på att åka till Karpathos i børjan på augusti før 1v-10dgr:) Jag kommer att åka ensam och undrar ifall någon har något tips på ett bra och billigt boende:rolleyes: ? Max 30 euro, om det ar møjligt i augusti? Tankte mig att det blir bast før mig att bo i Pigadia och får hoppas att det inte bara ar par och barnfamiljer som ar dar då, så jag har någon att prata med....;)

Seevas Rooms centralt i Pigadia vid taxistationen. Min dotter bodde där förra sommaren och var mycket nöjd. Jag vill minnas att dom betalade 15 eller 20 euro för ett rum i aug.

Eva

Anna Pernilla
2005-06-30, 11:13
Tack så mycket før snabba svar:D !Skall vara borta 1 månad så jag ar lite beroende av inte før dyrt stalle.Efter Karpathos skall jag visserligen bo hos vanner men pengarna rullar ju garna ivag andå:( Har lust att åka till en ø jag aldrig varit och det ar ju så många på Kalimera som talar så varmt om Karpathos, så jag ser verkligen fram emot det:)

Stor kram från ett soligt Oslo:cool:

Mikke
2005-06-30, 12:49
Hej!
Jag har mailat Evas telenummer till Anna+ lite allmänna tips, bl.a ligger Seevas Rooms alldeles brevid Mertonas och Elias ligger också i närheten, så det är som det skrives här: tämligen enkelt att få tag i centralt placerade rum samt att komma i samspråk med de inhemske....:)
Mvh,
Mikke
(KfK)

karinafp
2005-06-30, 12:53
Skönt att höra att du sköter dig, Mikke! ;) Är man konsul, så måste man ju ta sitt uppdrag på allvar. :rolleyes:

Karin

Mikke
2005-06-30, 13:45
.....hihi.....men det är svårt att skriva med hjälmen peau.....:)
Skämt åsido, kul med det ökade Karpathos-intresset, ska bli sköj å se hur många som skrivit i Kalimeraboken i slutet av säsongen!
Nä,nu får jag slita mej från datorn, solen står som spön i bakken, hojen väntar....Hare bra var ni nu är och vi hösså skrivs te quellen!
Mikke
(KfK)

Ingunn
2005-08-16, 19:00
Hei.
Vi er et par som reiser til Karpathos i midten av september, 1 uke. Har noen tips om leiligheter i Pigadia, helst med sjøutsikt?
Hilsen Ingunn

Mikke
2005-08-16, 19:18
......ja, vill man ha havsutsikt, så är det nog bäst att, om man kommer till ön på dan, att helt enkelt ställa av sig bagaget nånstans och knalla runt och titta runt tills man finner ett hotell som faller en på läppen.
Sen går man in och frågar......I september är det nog inte knökfullt, utan sannolikt ganska gott om rum.Stan är ju inte större än att man snabbt får bra koll på de strandnära hotellen.
Mvh,
Mikke
(KfK)