handdator

Visa fullständig version : Thassos prisnivå?


wilma
2005-06-30, 00:55
Hej alla glada!!

Vi är en familj som har fastnat för Grekland TOTALTklapp_klap , vi har varit på en del öar men vi har nu öppnat våra ögon för Thassos.
Vi planerar redan för nästa års resa, då vi hade planer på just Thassos, men jag hittar inte så mycket info, vi har hittat ett resebolag vi ska åka med (Airtours) och även boende, men vi skulle vilja veta mer om prisnivån, för den kan variera väldigt från ö till ö, och sen mer allmänt om ön.
Men just nu känns det lite tungt för vi kan inte åka i årsnyft_drop , vi har ett hus som måste renoveras, så det fick bli prioriteringen det här året, så ni kan förstå varför vi redan nu sitter och planerar inför nästa år.........abstinens!!!

Tack på förhand!!bye_bye

annlind
2005-06-30, 09:18
:) Hej o Gomorrn! Vi har bokat en studio på Agistri i aug 3veckor , 100m till stranden 100m ifrån hamnen kök,sovrum,tv ac,jättebalkong.havsutsikt för 40E/dygn.De tycker vi är rimligt, men som sagt det varierar från ö till ö.Lider med er som inte som inte kan åka i år,men har något att se fram emot till nästa år.Kram.annlind.

eija
2005-07-03, 16:14
Hej på er!
Jag har för två veckor sen kommit tillbaka från Thassos, vilken ö är min favorit
i Grekland. Jag har rest där under 15 år nästan varje sommar, dock också
på många andra grekiska öar. Jag har redan tidigare undrat på denna forum,
om man inte alls arrangerar resor till Thassos från Sverige, då det är tyst här
beträffande Thassos.
Jag tycker att prisnivån dår är ganska rimlig. I juni betalade jag för mitt rum
med kök eller kokmöglighet 20 - 25 euro. Alldeles vid havet borde man betala
lite mera, kanske? Det är mycket billigt att resa med bus, Amstel/Mythos
(liten) 2 euro, frapé 1,80 - 2 e. Att hyra moped eller bil, det vet jag tyvärr
inte, då jag vandrar hellre eller åker bus.

Du kan fråga mer om du vill, gärna vill jag svara om jag bara kan!
mvh/Eija (från Finland)