handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig!

LLolitah
2008-01-15, 15:52
jag och min sambo ska åka till grekland i juil 2008, men vi ska ta en sista minuten resa, två veckor.
är det möjligt att ta en sista minuten flygstol och ha chans till boende?
vi vill åka till zakynthos och lefkas och kanske åka runt ännu mer bland dom joniska öarna, men man är ju lite skraj att man inte ska hitta nått boende eftersom det är mitt i högsäsongen.

hoppas ni kan hjälpa mig :)

MVH Louise

Argyris
2008-01-15, 16:31
Hej Louise,

tycker väl att ditt alias (LLolitha) är lite tveksam...:rolleyes:

Men det var inte det jag skulle säga.
Jag skulle rekommendera er att boka flyg & boende så snart som möjligt, nu kan ni fortfarande fynda.

Juli / Augusti i Grekland är högsäsong:(. Det är fullt med skandinavier, tyskar & Engelskmän... flyg brukar inte vara billigt i Juli & Augusti, boende (som är kvar) är sådär.
Mankan hitta hotell på den grekiska turistmyndighetens website.

/Nico

Arne
2008-01-15, 17:08
Ja, så är det bara!! Sista minuten i Juli är sannerligen en väg med osedvanligt breda diken...

Så här går det till: En regnsommar gör att marknadskrafterna slår till med full kraft innebärande att charteroperatörerna rycker bort de eventuella
platser man har kvar i katalogerna och i stället lanserar sammma resor som "Sista minuten". Finessen är att man då erbjuder ospecat boende till högre pris än det ursprungliga katalogpriset. Så fiffigt!!! Katalogpriset låter sig ju svårligen höjas under pågående säsong.

Flygstolarna , ja de rena flygstolarna, de betinga i samma förutsättningar skyhöga priser.

Alltså, följ rådet och boka tidigt om du ej vill chansa på att det blir en kanonsommar här hemma, ty då men först då öppnas diagonalerna för klipp!!!

Arne

"Med sällsamt goda försänkningar i charterbranschen"

Kalimera
2008-01-16, 08:07
är det möjligt att ta en sista minuten flygstol och ha chans till boende?MVH LouiseVi luffade runt i joniska övärlden i juni förra året. Det gick att hitta rum på alla öar (Lefkas, Ithaka, Kefalonia, Zakynthos) men det var inte helt enkelt. Det mesta var redan uppbokat av charterbolag. Du kan läsa om våra vedermödor här... (http://www.kalimera.se/grekland/sallad/index.html)

Om ni hittar en billig resa kan ni ju chansa på att hitta rum, men jag skulle nog inte ha gjort det. Då är det bättre om ni hittar en sista-minuten med hotell.