handdator

Visa fullständig version : Flygbiljetter till Kefalonia eller Zakyntos mm.


Petropella
2008-01-15, 11:07
Jag letar biljetter till Kef. eller Zak. som inte kostar skjortan.snyft_drop
Är det någon som har erfarenhet av att flyga eller ta färjan mellan Aten och någon av dessa öar?
Vill gärna kombinera dessa öar denna resa.
Var på Milos;Naxos och Kouf. förra året. Tror ni Kef och Zak lever upp till mina förväntningar efter att ha upplevt Milos?:rolleyes:
Jag har fått tag i ett boende på Sea view Village för oss alla ,är 9 pers.(inte helt lätt)Men de har inte fått så bra recentionen har på Kalimera?
Är det någon som har bra erfarenhet från Sea View?
Någon av er kanske har bra boende(pool=ett måste)_B-ananaför oss alla.Två famlijer med två resp. tre barn.
Tack på för hand!:)

Petropella
2008-01-15, 11:08
Jag menar flygbiljetter....

Kalimera
2008-01-15, 11:25
Vi åkte från Zakynthos till Aten förra sommaren, det går lika bra att åka andra hållet. Det fanns i slutet av juni tre avgångar per dag. Från Aten åker ni buss till Kilini på Peloponessos och därifrån färja till Zakynthos stad. (Du behöver bara köpa biljett i Aten, i bussbiljetten ingår även båtbiljett.) Varken Z elle K går att jämföra med Milos som ju är mycket mindre. Hur som helst är det en bra kombination att åka till Kefalonia och Zakynthos. ännu bättre är att välja Kefalonia och Ithaka. Tycker jag. :)

Petropella
2008-01-15, 19:28
Tack!!
Har du nåon aning om hur lång tid den bussen tar?
Vi åkte buss till Pireus från Aten förra årt då vårt inrikesflyg till Milos va inställt.
DET var ingen trevlig upplevelse med tanke på värmeböljan som var då.

Kalimera
2008-01-16, 07:49
Tack!!Har du nåon aning om hur lång tid den bussen tar?Bussresan tog fyra timmar inklusive en kaffepaus på 25 minuter. Det fanns AC i bussen. :)