handdator

Visa fullständig version : Modeöar


Riitta
2008-01-14, 19:43
Har ni märkt att det är lite rusning till vissa öar periodvis:rolleyes:
Det varierar med ett par års mellanrum:)
Nu verkar Skiatos och Skopelos vara öar som väldigt många väljer och många som rekommenderar:)

Riitta, som drar till sin gamla Kalymnosbye_bye

Siri A
2008-01-14, 19:57
Ja, visst är det väl så. flabb_flab
Det tar ett par år efter det att charterresorna börjat. Då har tillräckligt många varit där! :D

Eva L
2008-01-14, 22:11
Fast till Skiathos har det väl varit charter länge Siri. Om du Rii ttatänker på vad som skrivs om här på Kalimera så beror det väl mest på vilka som är aktiva i forumet och det behöver ju inte alls hänga ihop med hur resmålen säljer hos arrangörerna.

Eva

Siri A
2008-01-15, 17:24
Fast till Skiathos har det väl varit charter länge Siri.Jo, jag skrev några år. :D Men en ö ökar ju i popularitet på Kalimera om det skrivs om den i forumet. Om man ser mycket fina bilder och att många varit nöjda med sin semester blir man väl lite mer sugen på att åka dit. Det var lite mer så jag menade. :)
Om du Riitta tänker på vad som skrivs om här på Kalimera så beror det väl mest på vilka som är aktiva i forumet och det behöver ju inte alls hänga ihop med hur resmålen säljer hos arrangörerna.Om man jämför med hela forumet så tycker jag precis som Riitta att det har skrivits mycket om Skiathos och Skopelos. Det märks ju på forumet att många ska dit, inte bara de som är aktiva. Vad som säljer mest hos resebolagen har väl inte att göra med vart alla Kalimeramedlemmar har tänkt att styra kosan i sommar. :)

Homeros
2008-01-15, 18:26
Då är jag modern för jag har bokat Skiathos till sommaren klapp_klap!!!!!!!!!!!!

Riitta
2008-01-15, 19:43
Grattis Homeros:)Det blir ju gärna så att om många har varit på ett ställe och skriver gott om det och visar fina bilder,så är det ju naturligt att man blir nyfiken och vill testa:)
Jag har ju läst så mycket gott om Amorgos i många år så dit kommer jag och åka nästa gång det blir någon ny ö för mig:rolleyes:
hoppas man får leva och ha hälsan trots sin höga ålder;)

För några år sedan åkte vi ju många till Karpathos, vilket jag är glad för att jag gjorde:) Det var inte bara grund av forumet,utan hade önskat och komma dit sedan början av 90-talet:) Fast det hjäpte ju till och läsa om andras erfarenheter:rolleyes:

Rhodos blir en liten ny upplevelse i sommar:) Det du Anoula;)
Nästan två dagar på hemvägen från Kalymnos skall vistas där:)

Riittabye_bye