handdator

Visa fullständig version : Göteborgare och andra närboende

Hellen
2008-01-11, 09:01
Medborgarskolan har även i år en nybörjarkurs i nygrekiska, jag och min man har försökt att gå denna kurs tidigare men den blir alltid inställd pga för få deltagare, anmäl er!
// Helén

bob-kåre
2008-01-11, 16:14
Även här i Arvika har dom språkkurs i nygrekiska, grekiska till resan och grekisk matlagning.

Marie & Thore Marmin
2008-01-11, 16:30
Javisst såg jag det.Men tyvärr är inte bussförbindelserna dom bästa från Kode på kvällarna.Men man kan nog läsa på distans fast det kanske inte är så lätt när det gäller språk:)

Hellen
2008-01-11, 16:35
Så synd, kanske skall kolla Kungälv? Jag kan tänka mig att köra en bit, bara jag får gå på kursflabb_flab// Helén

Edit: Kollade både Kungälv och Stenungsund, men det fanns inget, så synd.

Annki
2008-01-11, 18:57
Hellen, det finns fler alternativ. Både ABF och Vuxenskolan har nybörjarkurser här i Göteborg på kvällstid. Jag gick hos Vuxenskolan för några år sedan och vi var ganska många.

Ann-Kristin bye_bye

Hellen
2008-01-11, 20:05
Hellen, det finns fler alternativ. Både ABF och Vuxenskolan har nybörjarkurser här i Göteborg på kvällstid. Jag gick hos Vuxenskolan för några år sedan och vi var ganska många.
Ann-Kristin bye_bye

Ok, tack då skall jag kontakta dem, problemet är ju att de tar ut avgift om man bokat sig och inte går, och att gå tre kurser, det blir lite väl tufftsnyft_drop.
Jag ringer studieförbunden på måndag och hör var det verkar säkrast att gå. Att det blev just Medborgarskolan som första alternativ beror på att jag inte fått någon information från övriga, kanske har det att göra med min "Reklam nej tack" text på brevlådan?
// Helén

Netwolf
2008-01-11, 20:44
Ja, det kanske vore en idé. Var har Medborgarskolan sina lokaler i Göteborg?

Hellen
2008-01-11, 22:10
Jag vet inte om de har kurser på olika ställen, men nybörjargrekiskan är på Molinsgatan.
// Helén

yeasou
2008-01-12, 00:01
Jag hade gärna gått några nybörjarkurser igen!!!!
Det är bara så långa resor för en kurskväll, om jag ska ta mig till Götet!!

Jo det ska de "Grekiska Gudarna" Veta Att det är inte lätt att få till en bra nybörjarkurs!!

Jag gick här i Ängelholm i tre år på grekiska undervisning. Sen så blev det inga fler kurser pga för få anmälningar! Jag och en av tjejerna köpte då kurs av vår lärare för oss själva, det var toppen! Vi betalde 200 kronor var vid vart tillfälle och det var värt varje krona! Vi studerade ett par timmar sen åt vi något gott som en av oss hade snitsat ihop! Grekisk meny var det som gällde!. Tyvärr så flyttade vår sedan många år grekiska lärare till, hör och häpna "Grekland" igen..........:mad: Så då blev det inte något mer studerande ihop! Nu överlever jag mitt grekiska talande bara på det som jag kommer ihåg från den tiden... Oj va det hade varit kul att få prata lite mer grekiska i veckorna!
MVH
Yeasou_B-anana

Hellen
2008-02-06, 19:40
Hemkommen efter första lektionen, lärde mig inte ett dugg. Det kom ingen lärare__D
Fem tappra grektörstande elever..., värst för min man som bytt bort sitt kvällskift, dåligt av Medborgarskolan tycker jag.
Skall bli intressant att höra vad de säger i morgon.
// Helén

Hellen
2008-02-16, 13:09
Första lektionen är avklarad, läraren var inte informerad om att han skulle ha två lektioner. Nu kör vi, här skall det pratas grekiskaflabb_flab
Förhoppningsvis lär vi oss en hel del, vi är endast fem stycken i gruppen.
// Helén

Netwolf
2008-02-17, 08:16
Tyvärr har jag inte den tiden att delta, men visst hade det varit kul. Jag har istället laddat mp3-spelaren med "Learn Greek - 30 lessons". Sitter bl a och tragglar med frasen "katalavenete aglika". Svårt, men mycket kul!

/Netwolf

Hellen
2008-02-17, 09:35
Den hade jag i öronen förra våren, och under semestern. Fick lite använding för den under vår Naxos vistelse då frun i huset där vi bodde inte pratade Aglika, det blev ett och annat "then katalaveno" flabb_flab
Jag TROR att hon försökte säga samma sak med lite olika variationer, vi redde ut det när hennes man kom hem.
// Helén