handdator

Visa fullständig version : Øyhopping med barn


ck5023
2008-01-10, 21:05
Vi lander i athen 18 juni. 2 VOKSNE 3 barn, (3 , 7,9 år.)Vi tenkte at vi skulle være en uke på Naxos,fortrinnsvis den siste uke(14 dagers ferie).Hvilke andre øyer er å foreslå når man har barn på denne alderen.:)
CK.

Kalimera
2008-01-11, 07:51
Hvilke andre øyer er å foreslå når man har barn på denne alderen.CK.Koufonissi, Antiparos och Paros är tre mycket barnvänliga öar nära Naxos.

Ia
2008-01-11, 08:05
Jeg ville ha tatt fergen til Paros og enten blitt der (i Naoussa) noen dager/ halve uken og så reist over til Anti Paros (el. evt. omvendt) og så blitt der før jeg dro over til Naxos...
Drar dere til Anti Paros anbefaler jeg båttur med Alexandros rundt øya, kjempeflott tur. Men bestill biletter direkte av han i havnen (dere kan gjerne prute litt siden dere er så mange) for all del ikke kjøp biletter på et turistkontor, det blir nesten dobbelt så dyrt.
Anti Paros er deilig for så små barn som kan løpe fritt rundt i veien eller på den fine lekeplassen når de er leie av og sitte stille ved matbordet. Og dere treffer garantert andre skadinaviske foreldre med barn på samme alder ;)
Strendene er selvfølgelig ikke like flotte som på Naxos...., men et lite idylisk sted..

Ia_B-anana

Jan-Jan
2008-01-14, 20:54
Landar själv i Aten med fru och tre barn (3,7,9!) den 14 juni. Vi tänkte ta eftermiddagsbåten direkt till Amorgos och stanna där i Aegiali 1,5 vecka, sedan Naxos eller kanske snabb-båt till Sifnos. Aegiali är perfekt för barnfamiljer. Vi har varit tre gånger.