handdator

Visa fullständig version : RESA MED BARN?


gvmatte
2008-01-10, 19:52
Har tänkt ta med min 5åriga dotter på en resa till Lefkas:confused:.
Jag hade tänkt att vi skulle bo på hotell Avra vid nidri,är det nån som vet om det är ok att ta med en 5 åring dit:D.Om inte det är ok så ge järna förslag på nån annan ö eller hotell. Har varit på kefalonia 2000 och det va en underbar ö men man vill ju se nått annat nu:o.
Krav: beach hotell alt 100m hav+pool och inte så långt till lite shopping max 500m. Max pris 7000-9000:- snyft_drop
Vi tänker åka i aug.
OBS jag åker ensam med min dotter så man vill inte ha så långt till bad och shopping

Elisabet
2008-01-10, 22:03
Lefkas är en jättevacker ö och Nidri är en trevlig liten stad, men stranden är smal och stenig. När vi var där var den rätt smutsig och i mitt tycke ganska tråkig. Inte alls lekvänlig. Jag skulle inte åka dit med barn.

uggelbo
2008-01-11, 19:36
Hej!
Vi brukar bo på hotell Avra som ligger precis vid havet. Hotellet har en väldigt liten trädgård och stranden är ganska stenig och det är inte långgrunt. Trots att vi älskar den här platsen så måste jag säga att Nidri inte alls är barnvänligt. Mycket trafik och inga barnvänliga bad.
Hoppas du hittar något annat bra ställe (om du inte väljer Nidri) till dig och ditt barn.

Katta
2008-01-12, 08:56
Hej!

Vi har varit på Lefkas många gånger när barnen var små och då bla. bott på Avra. Ett kanonboende enligt vårt tycke! Alldeles vid stranden, och visst den är lite stenig, men den har funkat alldeles utmärkt som "extra strand" för våra småkottar som då varit betydligt yngre än 5!
Ett perfekt gångavstånd till restauranger och shopping gjorde inte saken sämre! :)
Tavernan på hotellet serverar förresten riktigt bra mat!

Jag tycker absolut inte att du skall tveka på att åka dit!