handdator

Visa fullständig version : Bilder från 60-talet


lemon
2008-01-10, 16:22
Hej!

Hittade via Matt Barrett´s Survival Guide to Athens en fullkomligt underbara sida fylld av bilder från ett svunnet, grekiskt 60-tal.

Det finns bilder från Aten, Peloponnesos och inte minst från övärlden. Titta på bilder från Mykonos, Samos, Syros, Spetses, Andros, Hydra, Sifnos m.fl. och dröm er bort från det hemska vintervädret här hemma. (+4, ösregn, västliga vindar och mörker...)

Och så var det länken:

http://www.greecetravel.com/photos/sixties/index.htm

/Magnus

Eva L
2008-01-10, 16:42
Matts sida tittar jag in på flera gånger i månaden. Fantastisk sida med mycket matnyttig och trevlig läsning.

Eva

Lissi
2008-01-10, 17:10
ÅH säger jag bara ÅH!!!!! Vilka härliga bilder!!! klapp_klap
Jag har suttit över en timme och tittat på bilderna från Aten med så många välkända platser och sen bilderna från Peloponessos...Githio var jättekul att se för där var huset vi bodde i i påskas.....Även Nafpliobilderna och Monemvasia var också kul att se eftersom vi varit där så nyligen.
I morgon ska jag kika på ö-bilderna och de från fastlandet.
TACK Magnus!!

Lissi

Stockholm
2008-01-10, 19:13
Väldigt vackra bilder, det sorliga med bilderna är att många av dom underbara grekerna är döda nu :mad:

men bra bilder! :)

Abi
2008-01-10, 19:52
ÅH säger jag bara ÅH!!!!! Vilka härliga bilder!!! klapp_klap
TACK Magnus!!

Lissi

Kan bara instämma :p, suuucckkk!

bye_byeAbi

lemon
2008-01-11, 09:47
Tack för de vänliga orden :)

På frågan om mitt drömresmål brukar jag svara Grekland... runt 1960. Onekligen en dröm som är svår att uppfylla :confused:

För min del etsade sig bilderna på Kamares på Sifnos och Kini på Syros särskilt fast.
Trevlig helg

/Magnus

malou
2008-01-12, 19:06
Han har dessuten en artikkel med bilder fra sin fars opphold på Patmos. Av en eller annen grunn etset den seg fast. Ganske rørende, kanskje særlig bildene sa noe spesielt, om det 'usagte' eller implisitte. Husker ikke når jeg leste artikkelen, tror den kom i vinter.