handdator

Visa fullständig version : Favorit strand på Lefkas?


Stockholm
2008-01-10, 16:16
hejhej :)
Lefkas är självklart min favoritö, och min favorit strand är Kathisma.

Vilken strand gillar ni mest? bye_bye

liselotti
2008-01-10, 17:32
På Lefkas har man ju en del att välja på!
Min favorit blir ändå Agiofili!klapp_klap_B-anana

(Fast under högsäsong då blir det Milos, p.g.a för mycket folk på Agiofili.)
Jag gillar promenaderna/båtturerna till dessa stränderna.

Stockholm
2008-01-10, 17:58
Agiofili var den första stranden jag besökte på Lefkas, var nog 7-8 år då.

Väldigt vacker strand. :)

Assar
2008-01-10, 21:04
Min favorit är Porto Katsiki. Att komma dit en förmiddag i september, just innan solen nått fram till strandkanten, var nästan en religiös upplevelse.

Det var sju år sedan och då fanns det inga solstolar som störde. Bränningarna slog mot stranden och det var knappast några andra där.

Finns det ett blåare hav?

Jag måste dit igen.

Dezzo
2008-01-12, 21:34
Heeej!
Är det någon som vet om prevezas flygplats kommer att öppnas under vintern? så att man kan åka direkt till Lefkas från Arlanda.. vore jätte kul o besöka lefkas under vintern, så jobbigt att åka ifrån Athen

Stockholm
2008-01-13, 16:51
Du kan nog inte åka direkt från Arlanda till Preveza, via athen, och sen buss! :)

Dezzo
2008-01-16, 14:29
udner sommaren kan man ka direkt till preveza men inte udner vintern. undrade om de skulle öppna flyplatsen under vintern oxå för har hört att de kanske ska köra det.

Chrillan
2008-01-20, 17:05
hejhej :)
Lefkas är självklart min favoritö, och min favorit strand är Kathisma.

Hur är det på Kathisma nu för tiden? När jag och min man var där -91 så var vi helt ensamma på hela stranden (förutom en naken grek som joggade förbi).

ofelia
2008-01-20, 19:23
Jag gillar också Kathisma! Vi bodde på Tavernan och blev kvar i en vecka eftersom det var så vackert och fridfullt.
/Ofelia

Stockholm
2008-01-20, 22:09
Hur är det på Kathisma nu för tiden? När jag och min man var där -91 så var vi helt ensamma på hela stranden (förutom en naken grek som joggade förbi).

På högsäsongen är det helt smockfullt med folk över hela stranden.

Verkar ha ändrat sej väldigt mycket på 16 år ;)

Anette
2008-01-21, 13:40
Har ni missat Egremni allihop?! Det borde vara straffbart! ;)flabb_flab
/Anette

liselotti
2008-01-21, 14:03
Har ni missat Egremni allihop?!

Inte har jag det, men jag tycker den ligger lite för "off" för att bli en favoritstrand. Sedan är ju västkusten lurig - om det blåser när man äntligen är framme, så kan man kanske inte bada p.g.a stora vågor.

Visst är det svårt att välja favoritstrand på Lefkas :confused::D:cool:

JohnS
2008-01-21, 15:19
Egremni er også min favoritt, selv om det er en lang vei ned til stranden, og enda mer anstrengende når man skal opp igjen alle de 400 (?) trappetrinnene om ettermiddagen når solen steker rett imot.

Chrillan
2008-01-23, 21:15
På högsäsongen är det helt smockfullt med folk över hela stranden.

Verkar ha ändrat sej väldigt mycket på 16 år ;)

Misstänkte det :)