handdator

Visa fullständig version : Candelan-boende


MormorC
2008-01-10, 11:56
Hej igen alla Greklandsälskare!
Nu sitter jag och min man här och planerar för fullt.
Vi kollar i Apollos katalog på lägenheter i Candelan men tycker att priserna är på tok för höga. Det är ju 2000:- dyrare än i Kamari för en vecka.
Vi har tidigare varit på Santorini två gånger och längtar dit igen men lite tråkigt att på i Kamari/Perissa igen.
Har någon något tips på bra boende som inte kostar skjortan? Men det är väl så att vill man ha utsikten så kostar det.

Siri A
2008-01-10, 17:07
Vill ni ha utsikt åt just det hållet, eller vill ni bo "nära" utsikten? Bodde annars på hotel Leta väldigt nära gågatan och utsikten. Ändå så var det inget störande ljud. Man går som i små gångar, ja som en labyrint innan man kommer fram till hotellet... också går man över en bro över poolen :D (hotellets pool) 30 euro/natt i juni. (1 natt) blir säkert billigare om man stannar fler, och bokar på plats. Fin utsikt mot Kamari. Dock ingen balkong, vilket är lite tråkigt, men, men.... För övrigt så spelar det ingen roll för min del. Bara efter en dag har man gått förbi utsikten så många gånger att man nästan är trött på den. ;) Men jag förstår om ni vill ha lite variation eftersom ni bott mot "Kamarihavet" till förrut. Billigt för så pass bra boende. Detta är inget charterhotell, men det går utmärkt at boka på egen hand. Förbokar du så kan du få riktigt fina rum högre upp med fin utsikt. Ägaren hämtar/lämnar på flygplatsen. Bokar ni bara flygstol så väntar han precis när ni kommit ut från byggnaden. (bara om ni förbokat, annars står han i hamnen) Ville man ha frukost kostade det 3 euro och ett par cent. Kylskåp fanns på rummet, men vi skulle bara stanna en natt så vi handlade inga onödiga "frukostgrejer". Hotellet har hemsida - googla! Santorini är dyrt - beroende på när ni ska åka, men i juni skulle vi ha varit tvugna att hosta upp 75 euro för utsikt mot Calderan. Ni får säkert en härlig resa. Santorini är jätte fint!

Eva L
2008-01-10, 17:10
Heter hotellet Leta?

Eva

Siri A
2008-01-10, 17:15
Heter hotellet Leta?Ja, lustigt namn, men visst. :) Jätte fint och bra budgethotel!

Eva L
2008-01-10, 21:44
Jättebra med tips på boenden i vettig prisnivå i Fira med omgivningar. Har varit ganska tunnt med det i forumet. Jag vill gärna bo i Fira om jag landar på Santorini någon fler gång.

Eva