Logga in

Visa fullständig version : Boende Naoussa, Paros

Håkan Frid
2008-01-10, 08:35
Hallå igen alla Kalimerare!

Känner någon av er till Hotel Marinero i Naoussa?
Eller har ni andra bra alternativ?
4 pers. 2 vuxna, 2 barn 19 och 16.
Bor gärna i samma rum alt. två rum intill varandra.
Pool är inte fel.
Bra läge inte för långt från havet, gärna havsutsikt.

När man förbokar, vad är "brukligt" när det gäller pruta och förhandla om priset?

Ha det!:)

Hälsningar Håkan Frid

CarinaN
2008-01-10, 08:52
Min erfarenhet är att det är svårare att pruta när man förbokar. Men visst kan det gå att få ner priset lite i alla fall. Jag brukar börja med att fråga vad de tar per natt. Efter att jag fått svar frågar jag hur mycket jag får betala om vi bokar t ex 5 nätter. Då brukar priset gå ner lite. Å andra sidan blir det lite knepigare om man inte trivs på hotellet när man väl är på plats, och känner för att flytta redan efter första natten.

Carina

Eva L
2008-01-10, 09:48
Stranden i Naoussa är inget vidare men det går täta turer med badbåtar till Kolymbithres som är en fin strand med en bra taverna ovanför. Tavernan heter Vigla och jag åt underbart gott där för några år sedan. Det går badbåtar även till en annan strand som jag inte minns namnet på.

Eva

Lisbeth K
2008-01-17, 10:57
Vi bodde på Windmill i sommras, nära strand och nära "Stan" Toppen trevlig värdinna!! vi var 5 stycken; jag & "Gubben", sonen (22 år), flickvän till sonen (19 år) och vår dotter (14 år) Alla stormtrivdes!!
bye_byeLisbeth K

Janérik
2008-01-17, 21:40
Vi bodde på Captain Dounas i Naoussa hösten 2006, jag har för mej att vi betalade runt €35 inkl frukost. Vi hade inte havsutsikt från rummet men nedanstående utsikt över poolen är från vår balkong.
Först kändes det som att det var långt från centrum men då vi hade promenerat en gång så märkte vi att det ändå var ganska nära. Captain Dounas ligger i området förbi Naoussa då man kommer från Parikia. Google borde veta var de finns och vad de har för telnummer.
http://www.grekland06.mariedal.ac/album/galleries/DSCN2836.JPG

Då vi var där höll de på och byggde nånting mellan hotellet och havet men det var annars krypavstånd till havet, dock var det inte badbart där heller.

Mvh Janérik

Håkan Frid
2008-01-17, 21:41
Tack Lisbeth o ni andra!
Vi tittade faktiskt på Windmill men tyckte det var för dyrt i början av augusti när vi tänkt åka dit.
Nu har vi gjort helomvändning och bestämt oss att åka direkt från Sifnos till Naxos i stället och har bokat där:)

Tack för hjälpen o ha det_B-anana
Håkan