handdator

Visa fullständig version : Athen-Tolon


monsta
2008-01-09, 18:22
Vi ska ta oss till Tolon från Athens flygplats i maj. Är det svårt/krångligt att hitta rätt buss? Vi kommer att vara fyra vuxna och ett litet barn som ska transporteras. Har kollat pris på att hyra bil och det ska gå på mellan 1500-2000kr känns som lite dyrt eller?
Finns det någon därute som har tips till oss bye_bye// Monika

Admirala
2008-01-09, 19:41
Det enkleste er å ta taxi, det koster 100 euro. Jeg kan gi deg telefonnummeret til en taxisjåfør i Tolo, Maria, som kan engelsk.

Hvis ikke må dere ta buss. Det går ekspressbuss fra flyplassen (like utenfor ankomsthallen) til en busstasjon som heter Stathmos Kiffisos i Athen. Derfra tar dere buss til Nafplio, de går en gang per time. Fra Nafplio buss eller taxi til Tolo. Taxi Nafplio - Tolo koster i underkant av 10 euro. Taxiholdeplassen i Nafplio er like ved busstasjonen.

Taxituren tar ca 1 time og 45 minutter til Tolo fra Athen.
Buss tar betydelig mer tid. Når jeg lander i Athen halv to på dagen, er jeg som regel framme i Nafplio like før klokken 6.

monsta
2008-01-10, 07:36
Hej igen, tack för ditt svar, jag tar all info jag kan få. Men vi måste väl förboka en taxi från athen eller? Jag har mailat med Swift Car Rentals som skulle köra oss för 180 + 50 euro, men det känns lite dyrt.

Admirala
2008-01-10, 11:23
Det er rimeligere å forhåndsbestille taxi fra Tolo, da tar du kontakt direkte med taxieieren. Som sagt kjører Maria for 100 euro, men siden dere er fire voksne + et barn (+ mye baggasje, regner jeg med), holder det nok ikke med én taxi. Allikevel, Maria kan sikkert skaffe en taxi til, og 200 euro er jo likevel rimeligere enn det tilbudet du har fått fra Swift.

100 euro for å kjøre 20 mil med taxi er ikke dyrt, synes nå jeg da. Tar dere buss Flyplass- Athen - Nafplio vil det koste bare ca 15 euro for hver voksen, men dere bruker også (minst) et par timer mer.

Et tredje alternativ er å ta direkte tog fra flyplassen til Korinth og så taxi derfra. Det har jeg aldri gjort, så jeg kan ikke si noe om kostnad/tid. Korinth ligger ca tre kvarters kjøretur fra Nafplio.

Frappe
2008-01-10, 14:10
[QUOTE=monsta;113115]. Har kollat pris på att hyra bil och det ska gå på mellan 1500-2000kr känns som lite dyrt eller?


För hur lång tid att hyra bil? om detta pris är ett par dagar tycker jag inte att det är dyrt, pluss se till alla fördelar med att kunna åka omkring VAR man vill med egen bil :)

Camilla

monsta
2008-01-15, 15:25
Hej, om det går bra tar jag gärna Marias telefonnummer.
// Monika

Admirala
2008-01-15, 15:27
Sender det til deg privat :)

Janne E
2008-01-27, 10:50
Vi ska ta oss till Tolon från Athens flygplats i maj. Är det svårt/krångligt att hitta rätt buss? Vi kommer att vara fyra vuxna och ett litet barn som ska transporteras. Har kollat pris på att hyra bil och det ska gå på mellan 1500-2000kr känns som lite dyrt eller?
Finns det någon därute som har tips till oss bye_bye// Monika

Bra att ni kör i gång där i Tolon så det blir lite fart innan vi ska dit i midsommar!
Bästa stället tycker vi. Vi har varit där nu i fem år snart.klapp_klap_B-anana

Janne/Carin

monsta
2008-02-05, 11:37
Hej va kul! Tipsa oss gärna på bra restauranger o dyl. Vi har hyrt ett hus via Novasol, och hoppas att det finns bra affärer som vi kan göra våra inköp på. Man behöver ju inte äta ute på restaurang varje kväll, eller?:rolleyes:Tiden rusar iväg så snart är vi där, så vi lovar att värma upp Tolon med omnejd!

// Monika med familjklapp_klap