handdator

Visa fullständig version : Inställt flyg!

Lissi
2008-01-08, 21:15
Så ledsen man blir när man nu i kväll får mail från Sterling att flyget till o från Aten v 8 är INSTÄLLT pga ändringar i deras flygprogram.... Ingen förklaring mer än att det bara är inställt.
Vid kontakt på tel. säger de att de ska försöka boka om med annat bolag och vi har gett andra alternativ på dagar men vi får inget veta förrän senast 2 veckor innan avresa.
Klen tröst att de ska ersätta utlägg!:mad::mad: VI VILL JU TILL ATEN !!!!snyft_drop

Så nu är det bara att vänta.....och hoppas!

Det märkliga är att det hände exakt samma sak förra året samma vecka, v 8, så jag ska passa mig nästa år att boka med Sterling denna tid,då denna avgång kanske bara finns på pappret???? Förra året blev vi tack o lov ombokade med SAS samma dagar som vi skulle åkt men det är ju inte säkert det går denna gång.

Lissi - något frustrerad

Wardakis
2008-01-08, 21:41
Usch vad tråkigt! Hoppas det löser sig!
Gunilla

Kalimera
2008-01-08, 21:55
Vilken mardröm! Som ni har längtat. :mad: Hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt.

Hellen
2008-01-08, 22:16
Hoppas det löser sig för er!
// Helén

Zanét
2008-01-08, 22:21
Håller tummarna att ni blir ombokade till SAS så att ni verkligen kommer iväg - stackars er :mad:
//Zanét bye_bye

Lissi
2008-01-08, 22:26
Tack för omtanke....:)

Egentligen är detta ju ett verkligt I-lands"problem". Man skäms nästan...Nyss hemkomna från Madrid och med 16 dagar redan bokade i sommar..ändå deppar man över om resan blir inställd!

Fast garanterat överlever vi det om det skulle vara så illa;)

Lissi

Marianne
2008-01-08, 22:45
Nu igen!:mad:
Det där händer lite väl ofta, tycker jag. Nog borde de ha koll på avgångarna så få veckor fram i tiden.:rolleyes:
Hoppas ni får plats med SAS i stället då. Jag tycker SAS har bättre flygtider med avgång vid 9.20 i stället för Sterlings ett par timmar tidigare.
Men SAS ändrade faktiskt också vår utresa så vi var tvungna att resa ut en dag tidigare, vilket gav en extradag i Aten:D.

kari
2008-01-08, 22:56
Så synd, Lissi , håper det ordner seg for dere :)
bye_bye Kari

Admirala
2008-01-09, 00:36
Jeg håper også det løser seg! Vi har jo møteplaner i Nafplio, og jeg har gledet meg sånn til å se dere.
Krysser fingrene!

CarinaN
2008-01-09, 16:13
Aj då, det var INTE roligt:mad:.
Håller tummarna för att det fixar sig med ett annat flygbolag. Ok, det kanske är ett lyxproblem, men det är väl klart att man blir BESVIKEN när man är inställd på en resa.

Carinabye_bye

Siri A
2008-01-10, 17:27
Hur går det, Lissi? Nyheter? Hoppas det fixar sig... håller tummarna för er. :)

Lissi
2008-01-10, 18:02
Vi har inte hört något.....och vi kan ju inte leta annan resa heller så länge vi inte vet...

Lissi

Stockholm
2008-01-10, 18:06
Ajjdå.

Lycka till hoppas det går bra.. :mad::)

Marianne
2008-01-10, 21:54
Jag tror att jag skulle ringa och försöka pressa på lite för att få ett svar.
Eller i alla fall få dem att lova att återkomma inom xx dagar. Lycka till!

Lissi
2008-01-10, 23:14
Jag har redan bestämt att ringa i morgon! De ska allt få känna sig pressade....De ska få veta att vi verkligen vill till Aten i februari;) Om de ställer in varje gång man ska resa till Aten med dem i februari så lär vi ju knappast boka där flera ggr...Annars får de kompensera och sen fixa biljetter till påsk istället....Återkommer med besked.

Lissi

ciakoohler
2008-01-11, 05:24
Vi har bokat två ggr med Sterling och båda ggr fick vi ett liknande mail.Ena gången var till Kreta och andra var till Stockholm nu i julas.Båda gångerna var det så att när jag ringde och undrade vad som hänt ,så sa de att tiderna ändrats ( i julas med 10 min).I övrigt var allt som det skulle och vi kom fram och tillbaka utan missöden på de tider vi önskat.Konstig policy tycker jag att skriva såna skrämselbrev ,för i det stora hela ingen ändring alls.Hoppas ni har samma tur.

Lissi
2008-01-11, 09:34
.Båda gångerna var det så att när jag ringde och undrade vad som hänt ,så sa de att tiderna ändrats ( i julas med 10 min).I övrigt var allt som det skulle .

Jag har pratat med Sterling idag igen och jag får svaret att det är BÅDA flighterna som är helt inställda, orsak visste de inte där hon satt i STHLM. Det kan vara indraget plan i Sterlings planering, dvs att planet ska flyga nån annan stans,eller att det är Atens flygplats som dragit in tillstånd för start-landning. Hon visste inte och för MIG är skälen ointressanta. Jag sa att nästa år på februarilovet flyger vi INTE med Sterling eftersom det var exakt samma sak förra februarilovet.
I turordning tas alla ombokningar så alla inställda flyg i januari bokas om först sen alla i februari och det är en central i Köpenhamn som bokar om så den jag talade med kunde bara beklaga, inte hjälpa mig. Det är tydligen vardagsmat och väldigt ofta förekommande att detta händer och det sa hon ju den vänliga tjejen jag pratade med att det är alltid lågprisbolagen som drabbas mest av detta med ändringar och DET vet man ju när man bokar, även just dessa biljetter inte var extremt billiga.

Så det är bara att vänta tills 2 veckor innan då jag får besked.

Lissi

Netwolf
2008-01-11, 09:42
Detta låter ju inte bra. Jag har aldrig nytjat Sterlings tjänster, men nu i sommar flyger vi HEM fr Aten med Sterling. Gäller att kolla webmailen när man är i Grekland, alltså.

/Netwolf

Lissi
2008-01-11, 10:02
Gäller att kolla webmailen när man är i Grekland, alltså.
/Netwolf

Man ska ju alltid kolla avgång några dagar innan..tror t o m att man kan få meddelande via mob om ändrade tider. Denna service har i alla fall SAS och Spanair.
Jag måste ju även tillägga att vi flugit MYCKET med Sterling och på somrarna och förra påsken var inga som helst problem! Endast dessa ggr i februari....Låg beläggning kanske som gjort flighten olönsam??

Lissi

Marianne
2008-01-11, 11:45
Vi har också flugit med Sterling ett antal gånger, utan problem. Men en gång var vi ute för samma historia, det var också off-season (nov./dec.).
De kontaktade oss ett par, tre månader innan och gav samma information "senast 2 veckor innan avresan skulle vi höra närmare", men redan efter bara någon vecka fick vi besked om att de bokat om oss till SAS.
Så vitt jag minns kontaktade jag dem själv och följde upp på saken (man står ju i en orimlig situation om man själv ska hitta nya biljetter 14 dagar innan avresan - jag är kanske naiv, men jag tror att de gör vad de kan för att hitta en acceptabel lösning, vi var i alla fall nöjda).

Som jag skrev tidigare, så ändrade även SAS vår senaste avresa med ett dygn tidigare. Som tur var passade det oss väldigt bra eftersom det var det som vi hade önskat från början, men när vi bokade fanns ingen avresa den dagen:D.

Tobbe S
2008-01-11, 15:16
Sterling är ett lågpris bolag, precis som Ryanair och tidige FlyMe. Vet alla hur det gick med FlyMe. Hade det nu varit så att Ryanair hade flugit, så hade du bara fått ett konstaterade att, vi flyger inte, och pengarna tillbaka.
Är det nu så att de bokar om dig till SAS eller något annat reguljärt flygbolag, utan extra kostnad, är det ju kanon bra.
Man kan aldrig begära att lågpris bolagen skall hålla samma service som SAS och de andra stora bolagen. Man får vad man betalar för.

Lissi
2008-01-11, 16:17
Man kan aldrig begära att lågpris bolagen skall hålla samma service som SAS och de andra stora bolagen. Man får vad man betalar för.

Precis det vet vi och förra gången detta hände så blev det SAS vi blev ombokade och flög med på mycket bättre tider dessutom. Vi vet att OM det mot förmodan inte blir ombokning så får vi alla utlägg för flyg och redan betalt hotellrum tillbaks samt kompensation så DET klagar vi inte på...Det är ju bara att man blir besviken då vi redan planerat för vad vi ska göra under vistelsen och även planerat att träffa en vän...Men som sagt till Aten kommer vi på ett eller annat sätt vid ett annat tillfälle!!;)

I somras då min svärfar blev svårt sjuk och sedan dog samma dag vi skulle flugit med Ryan Air så fick vi inte ens AVBOKA 2 dagar innan så att någon annan kunde fått flyga på de redan betalda biljetterna....än mindre få ett intyg till försäkringsbolaget att biljetterna inte var utnyttjade....Så Sterling sköter detta bra ..förutom att de inte flyger då de lovat;)snyft_drop

Lissi

Netwolf
2008-01-11, 22:03
Man ska ju alltid kolla avgång några dagar innan..tror t o m att man kan få meddelande via mob om ändrade tider...
Lissi
Detta måsta jag kolla upp. Det låter ju strålande.

/Netwolf

Lissi
2008-01-15, 17:50
YES!!!!!!_B-anana_B-anana
Nu har vi biljetter till Aten igen.....Sterling meddelade idag att vi får flyga med SAS samma dag ut och samma dag som vi bokat hem men med MYCKET bättre avgångstider. Precis samma avgång som vi blev omplacerade på förra året samma dagar. Undrans om man inte ska fortsätta köpa billiga Sterlingbiljetter med dessa avgångstider, som sedan blir ombokade (utan kostnad för oss) till betydligt dyrare SAS biljetter, som man annars valt bort pga priset;)...Det ska bli mycket spännande att se nästa år!

Lissi - jätteglad!

Athanasia
2008-01-15, 17:51
Kul Lissi,,,,skönt att det gick vägen med Era biljetter.klapp_klapklapp_klap

Marianne
2008-01-15, 17:55
GRATTIS!
Håller med om att SAS har bättre avgångstider. Ett par timmars extra sömn på morgonen betyder en hel del hur man klarar resten av dagen.
Nu kan ni verkligen glädja er igen. Hurra!!!klapp_klap

Ivi
2008-01-15, 18:12
Vad härligt att det löste sig! Och att ni fick bättre tider som bonus var ju bara rättvist för några dagars "sveda och värk" klapp_klap

Ha det så skönt i Aten! bye_bye

Ivi

Siri A
2008-01-15, 18:26
Skönt att allt fixade sig. Men vågar ni lita på Sterling ännu en gång??? :rolleyes:
Trevlig resa! klapp_klap

Lissi
2008-01-15, 18:30
Det frågade jag också och de svarade ABSOLUT!!!!!:D

Lissi

Elisabet
2008-01-15, 19:27
Undrans om man inte ska fortsätta köpa billiga Sterlingbiljetter med dessa avgångstider, som sedan blir ombokade (utan kostnad för oss) till betydligt dyrare SAS biljetter, som man annars valt bort pga prisetDet tycker jag ABSOLUT ni ska sätta i system!! klapp_klap

CarinaN
2008-01-15, 21:45
Så härligt att det löste sig Lissi!!!!klapp_klap

Carinabye_bye

Lissi
2008-01-16, 08:17
Ja nu får vi en härlig eftermiddag/kväll i Aten ankomstdagen istället för att komma fram kl 21.30 och slipper åka från Aten kl 22.45 och komma hem nästan på morgonen....Vi åker nu eftermiddagsflyg hem.
Biljetterna har kommit och de var mer än dubbelt så dyra än de vi betalt för;)..

Lissi- 4,5 vevka kvar till favoritstaden!

Marianne
2008-01-16, 10:30
Jaså, ni hade avresa om kvällen med Sterling, ofta har de avgång vid 7.00/7.30 på morgonen (mot SAS 9.20). Ser att Sterling även har vissa avgångar vid 11-tiden i sommar.

Kollade lite på priserna, och är man ute i god tid kan man ofta få biljetter med Sterling eller SAS till ungefär samma pris. Någon hundralapp kan skilja, men sedan beror det ju mycket på datum förstås och hur flexibel man är.

Från Kastrup hittade jag priser ner till 3.172 DDK för två pers. t/r med SAS.
Och ner till 3.396 DDK för två pers. t/r med Sterling.
Detta vid en snabb sökning. Det skiljer som sagt väldigt på vilket datum man reser.

PS. Senast vi reste med SAS var vi på Kastrup kl. 7.45, det var i senaste laget. Väntade till in-checkning över en halv timme och även länge vid security. Vi hade inte tid till shopping på flygplatsen den dagen.

Lissi
2008-01-16, 13:00
Från Kastrup hittade jag priser ner till 3.172 DDK för två pers. t/r med SAS.
Och ner till 3.396 DDK för två pers. t/r med Sterling.
Detta vid en snabb sökning. Det skiljer som sagt väldigt på vilket datum man reser.

Vi betalade 2300 sv kr ca (omräknat från danska 1800kr ) som biljetterna kostade för oss två. Nu står det 4.800 sv kr på biljetterna vi fått.

Vi checkar alltid in hemifrån så vi bara har att "droppa" bagaget när vi kommer, så vi räknar med att vara ca 7.45 vid flyget. Det beror på hur tåget från Lund går.
Vi räknar inte med att handla något vid utresan.

Marianne
2008-01-16, 13:22
900 DDK t/r p.p. - det är ju som hittat, Lissi!klapp_klap