handdator

Visa fullständig version : Pris på Adonis


Marianne
2008-01-08, 16:11
Jag såg att någon, tror det var SteffTee, undrade vad priset för ett enkelrum på Adonis är i februari.

Jag har just kommit hem därifrån och har en prislista som går fram till 31/3 2008.

Enkelrum: 46 euro pr. natt, stannar man mer än 2 nätter kostar det 43 pr. natt (gäller även de första nätterna).

Dubbelrum: 59 euro pr. natt, stannar man mer än 2 nätter kostar det 55 pr. natt.

3-bäddsrum: 80 euro och 75 när man stannar minst 3 nätter.

Hoppas förresten att du har fått svar från hotellet nu – jag såg i alla fall att de satt vid datorn flera gånger.:)

Lissi
2008-01-08, 16:52
Ja de priserna stämmer exakt med det pris vi har fått...
Med tanke på att hotellet ligger så jättebra till så ÄR det billigt (tycker JAG;))..Mitt i en storstad som Aten.....

(Vi skulle i söndags boka ett dubbelrum för en natt på Scandic i Mölndal utanför GBG....Drygt 1000kr !!
Vi hittade sen ett billigare rum men ändå nästan 800 och exkl frukost. Visserligen med lite högre standard på rummet än Adonis, men eftersom vi bara i princip sover på rummet så spelar priset roll om man ska stanna 7 nätter.)

Lissi - 5 1/2 vecka från Adonis:D

SteffTee
2008-01-08, 19:16
Yepp!

Har nu fått ett svarsmejl från Adonis och de vill ha € 43.00 per natt om jag bokar in mig 3 nätter i mitten av feb-08.

Tack Marianne.

Marianne34
2008-01-09, 17:27
Jag och min kompis sov tre nätter i dubbelrum för 150 toti... Hotel Nefili, 25 meter från gågatan i plaka. Vet inte om min grekiske vän rodde ihop ett kanonpris men jag tror inte det.

//Maja

Suzan
2008-01-27, 18:16
Hmmm en nybörjare här undrar lite försiktigt om priset 120 euro är schysst pris för en natt i böran av juni? Trebäddsrum är det som gäller. Ska ge oss av för första gången på resande fot någonsin. Först en natt i Aten, sedan ut och luffa i två veckor. Då tänkte vi börja och avsluta med en natt på just Adonis. Det kändes som ett tryggt alternativ när man som vi inte varit ute och rest förut. Men eftersom kassan är skral börjar jag fundera på om det finns något billigare. Kanske svårt i juni även om det är i början :confused: Nefili låter ju som ett bra alternativ.
Tacksam för hjälp bye_bye

laero
2008-01-27, 22:55
Suzan,
Det går nog att hitta nått som är lite billigare, men Adonis har riktigt bra läge i Aten.
Vill du spara in på kostnaden för "Aten-boende" så försök skippa övernattningen på nervägen. En övernattning i Aten kostar ungefär lika mycket som 3-4 nätter ute på öarna.
Om inte flyget landar alltför sent så kan ni nog hitta båt ut till öarna samma dag.

Lars

Marianne
2008-01-27, 23:45
Jag skulle också, som Laero skriver, försöka komma iväg ut till öarna redan första dagen. Sista natten vill många gärna ha i Aten, för att vara säkra på att hinna med flyget hem. Ibland kan det vara förnuftigt med mer än en natt i Aten (om det är en väldigt blåsig period eller om det går rykten om strejker - man får hålla lite koll med båtbolagen på öarna, som regel brukar en natt i Aten räcka).

Har du kollat pris på Students and Travellers Inn på Kidathinaion, även det i Plaka, Aten? Lägre priser där på flerbäddsrum, tror jag - och läget är ju lika bra som Adonis och Nefeli, som ligger strax i närheten. Pris, läge och standard på Adonis och Nefeli kan nog jämföras så där ungefär, men som sagt, om ni kan acceptera lite lägre standard, men fortfarande bra läge, så kolla hos Students and Travellers Inn.

Suzan
2008-01-27, 23:47
Tack för svar!
Bra idé att åka vidare samma dag. Vi landar 14.30 en söndag. Det som är haken är att vi tänkt oss öarna Naxos eller Santorini som nybörjare. Och de båtarna går bara 7.30 förutom måndagar då de också går 17.30. Ska trixa vidare och se om jag hittar något klokare båtval.
Angenäma bekymmer så här en regnig dag i januari :)
Härligt att få tips! Tackar igen.

//Suzan

Suzan
2008-01-27, 23:51
Oh vi var nog i "luften" samtidigt flabb_flab Ännu fler tips. Tackar. Nej de har jag inte hört talas om. Det måste jag kolla.
Tackar
klapp_klap
Och håller med. Känner absolut att jag vill ha en natt i Aten innan flyget tillbaks. Annars kanske man blir strandad på en ö. Inge kul.

Marianne
2008-01-27, 23:55
När båttiderna ligger ute i april/maj så är det mycket möjligt att du hittar en båt till Naxos som passar er vid 17-tiden.

Och kolla gärna båtar från Lavrio också, men det kan vara svårt att hinna om de går vid 16-tiden, men kolla i alla fall den möjligheten också. Det är kortare och snabbare förbindelse från Lavrio än från Pireus.

kari
2008-01-28, 09:44
. Vi landar 14.30 en söndag. att vi tänkt oss öarna Naxos eller Santorini båtarna går bara 7.30 förutom måndagar då de också går 17.30. //Suzan

BlueStar har avgang kl 17.30 søndag, Suzan, vi skal reise med den en søndag i mai :D
- du finner alle BlueStar's tider på GTP - direktelink på Kalimera's forside :)

bye_byeKari

Peter
2008-01-28, 15:11
Vi landar 14.30 en söndag.

I ditt fall bör du även kolla avgångarna från Rafina. Vid den tiden brukar det gå en liten Catamaran vid 17-tiden, så den bör ni hinna med utan problem. Jag har för mig den går Tinos - Paros - Naxos och sedan tillbaka. Turen till Naxos tar ung 3 timmar. Sedan är det både enklare och snabbare att ta sig till Rafina.

Men du måste som sagt vänta till början av Maj innan tidtabellerna är hyfsat uppdaterade.

Peter

Lissi
2008-01-28, 16:14
Ja, man har större chans att hinna med en båt från Rafina än från Pireus!
Buss tar 25-40 min från flyget beroende på om det är direktbuss eller ej och den stannar i princip på hamnplanen!
Vi åkte kvällsbåt ca kl 19 till Naxos i somras men om det gällde även söndagar vet jag ej..TROR det var en daglig avgång...


Lissi

Suzan
2008-01-28, 20:15
Tack snälla alla för tips och bra idéer. Jag tror vi ska våga skippa första hotellnatten i Aten om vi hittar båttiderna lite närmare på. Bra också att veta att man kan åka från fler ställen än Pireus. Lavrio kände jag inte till. Det finns så mycket information och jag känner mig fortfarande lite lätt förvirrad :confused: och som ett riktigt blåbär på det här flabb_flab Men kul är det!

majsan57
2008-02-27, 17:18
Jag har skickat en förfrågan om 7 nätter i Oktober och fått priset 85 (åttiofem) Euro per natt och dubbelrum !
Vilken skillnad från 55 !!

Nu vet jag inte hur vi ska göra .....
Är det verkligen värt 85 euro ?

/Majsan

Marianne
2008-02-27, 17:37
I oktober är det fortfarande högsäsongspriser som gäller på många hotell i Aten. Tyvärr är det så. Kommer man i november sjunker priset igen.

Om det är värt priset beror ju mycket på vilka krav man ställer och om man kan hitta något som är både bättre och billigare, men om du läser en annan tråd där Erik Stenholm skriver "Adonis, törs jag..." så kan du få lite andra tips och namn på hotell som också ligger centralt, men priserna på de flesta av dem är högre. Ett par är billigare också, men då måste man ju räkna med lägre standard förstås. Titta under "Aten" här i Forumet, jag tror inte det är så länge sedan han skrev den tråden, kanske en månad sedan.

Lissi
2008-02-27, 17:55
Dubbelrum: 59 euro pr. natt, stannar man mer än 2 nätter kostar det 55 pr. natt.
:)

På den lapp som fanns på rummet där vi sov på Adonis stod att ett dubbelrum inkl frukost kostade 55 euro per natt...men inget om att det var EFTER flernattsreduktion... men 55 euro betalade vi..

85 är ju väldigt mycket dyrare, men som Marianne säger, man kan leta billigare även om jag tror att under 70-75 euro hittar man knappast något så centralt. Vi trivs jättebra på Adonis, trevlig personal och JÄTTESKÖNA sängar! ÅH vad jag sovit gott veckan som gick.... Men precis bara det nödvändigaste på rummet....och frukosten är enkel..flingor mjölk, vitt bröd marmelad, mjukost, sockerkaksbit och 2 skorpor....Men för oss är det ingen tvekan, ska vi bo en eller 2 nätter i Aten blir det Adonis igen.....och har man tur får man rum högt upp med stor balkong och fin utsikt.
Ska vi bo längre kanske ett lägenhetsalternativ är billigare.

Lissi

Marianne
2008-02-27, 18:30
På den lapp som fanns på rummet där vi sov på Adonis stod att ett dubbelrum inkl frukost kostade 55 euro per natt...men inget om att det var EFTER flernattsreduktion... men 55 euro betalade vi..

Det passade ju med att ni bodde där i en hel vecka.:)
Jag har aldrig sett någon lapp på rummet:confused:, men däremot ofta tagit en prislista som ligger i receptionen.
De priser Adonis skriver i prislistan i raden "More than 2 Days (per day)" gäller (som tur är) för HELA uppehället, alltså ALLA nätterna (även de två första). Pr. natt förstås.;)

Prislistan ligger i receptionen och finns att få där.
Så här såg den ut för FÖRRA året (fram till 31/3 2008):

http://i45.photobucket.com/albums/f84/Marianne45/Adonis0001.jpg

Oj, vad stora bilderna från Photobucket blir numera. Hade valt en mindre bild, men de blir större nu är förr.:o

Lissi
2008-02-27, 21:24
Jag har aldrig sett någon lapp på rummet:confused:, men däremot ofta tagit en prislista som ligger i receptionen.


Under glasskivan på nattduksbordet vid dörren fanns, en enligt datumen nu gällande prislista, där det stod specificerat: Pris per natt i dubbelrum 39 euro plus obligatorisk frukost per person 8 euro vilket alltså blir 39euro + 16 euro, men det blir ju bara 55!! Ett sätt att klara sig undan moms eller nåt att ha så billigt rumspris och sen ha OBLIGATORISK frukost som är dyr... ;)..Men priset som stod där var 55 euro totalt....Så då har de 2 prislistor i det avseendet.. Vi hade ju fått priset 55 euro innan så för oss stämde det ju, men där stod inget annat pris.....
Vi bryr oss inte och känner oss inte lurade, men varför de själva vill ha 2 prislistor som gästerna ser förstår vi inte. Hade vi nu fått betala högre pris så hade vi nog åberopat den listan på rummet, men som sagt, det pris de uppgett vid bokningen stämde för oss.

Lissi