handdator

Visa fullständig version : Naxos med tjejgänget??


Flowergirl
2008-01-07, 22:40
Jag och mina kompisar (vi är nu ett gäng på ca 10 tjejer) vill åka till Grekland i sommar.
Jag har surfat runt lite, och kommit fram till att jag tror att Naxos skulle passa oss bäst, men jag är inte säker.
Vi är 17-18, och vill ha party, men ex. Kos och Rhodos skrämmer oss (mig) lite, med tanke på HUR vilt det är. Det är alldeles för galet för första resan själva...(mina kompisar håller dock inte alla med...)

Vad jag egentligen undrar är;

1. Är det öde på Naxos i början av juni?(dvs. på partysugna, snygga, unga killar, hm och tjejer antar jag...;))

2. Är det nått party överhuvudtaget?? Det har varit lite olika med vad folk har skrivit här...

3. Vilka åldrar är det på de flesta? (Dvs. kommer vi att vara helt ensamma bland 40+:are, barnfamiljer och 25-30- åringar????)

Jag behöver verkligen er hjälp, för vi måste boka innan resorna tar slut!! klapp_klap

Och om ni inte tror att Naxos passar oss, vad skulle ni rekommendera???

Jättetacksam för svar!!!

Ia
2008-01-07, 22:52
Tror ikke det er mye party der i begynnelsen av Juni og tror nok at det kan stemme at det er mye småbarnsfamilier der på den tiden...
Det er vel i det hele tatt ikke en typisk party-øy.

Zakyntos og Ios er jo typisk partyøyer..., Tror egentlig heller ikke Kos er så ille så tidlig på sesongen...


kanskje andre vet lit mer..?

Ia

Kalimera
2008-01-08, 07:41
Är det öde på Naxos i början av juni?(dvs. på partysugna, snygga, unga killar, hm och tjejer antar jag...I början av juni är det ganska lugnt på Naxos, så mycket party lär ni inte hitta. Åk i stället till Ios där partyt startar tidigare på säsongen än på Naxos. Början av juni är överlag en lugn tid på de flesta öarna.

Eva L
2008-01-08, 08:54
Jag var på Ios första veckan i juni i år och det var inte så mycket party där heller men något fler yngre personer än det brukar vara på Naxos vid samma tidpunkt. Ute vid en av stränderna fanns det en beach club med pool och lite mer yngre personer och häftig musik även under em. Jag var uppe sent en natt och ett visst nöjesliv fanns det under natten. Ganska ok utan allt för häftiga fylleslag. Den grekiska natten börjar sent och vill ni roa er med greker kan ni göra det på många ställen i Grekland fast festen är som bäst efter kl 1-2 på natten.

Grekerna som studerar vid universiteten har inte sommarlov i början av juni så de har inte återvänt till sina hemöar eller till sommarjobb i ö-världen därför är det grekiska nöjeslivet fortfarande på sparlåga i början av juni.

Eva

Homeros
2008-01-08, 10:08
Den tiden är det lugnt på Naxos. -Även om ni kommer dit i högsäsong så är det inget påtagligt nöjesliv, här sitter man gärna länge och äter och tar sedan en drink eller två på någon mysig bar !
Testa istället Ios, eller kanske Zakynthos.
Rhodos har ju alltid ett gångbart nattliv !


_B-anana_B-anana_B-anana

Bernt Andrè
2008-01-08, 12:00
Hei hei. Hvis dere er på jakt etter party,må jeg nok skuffe dere med at på Naxos finner dere det ikke. Jeg er på naxos 3 ganger i året og ser ingen partyfaktor.Dette er ingen partyøy.
Sats på Ios eller Zakynthos. Zakynthos har endel engelsk menn både i Argassi og Laganas der dere bør dra.
Kos er en annen øy dere kan tenke på. Ha en fin tur.

Flowergirl
2008-01-10, 19:37
Tack så jättemycket för hjälpen!
Eftersom alla verkar vara överens om att det är ganska lugnt överallt så slopar vi nog Naxos-idéen, och satsar på Ios eller Zakyntos...eller liknande.
Så länge jag slipper säga "Kos" till min mamma så är det okej... :)

Jag hoppas i alla fall att vi ska hitta något att göra på någon av dessa öar...och att vi kan leta upp några killar i vår ålder...;)

Än en gång, tack! Och har ni några fler tips eller råd så tar jag gärna emot dem!

Ia
2008-01-10, 20:07
Kos er ikke så ille på den tiden..., og har blitt bedere enn det var når det gjelder ungdommer og fyll..., men strendene ved/i byen er ikke noe videre etter min smak. Jeg ville ha valgt Ios :)

Ia

Abi
2008-01-10, 20:41
En fördel med Ios är ju närheten till Naxos, om man bara vill kolla dit någon dag el två ;).

bye_byeAbi

Homeros
2008-01-10, 21:42
Den tiden är det nog bäst drag på Zakynthos.
Varför inte kombinera Naxos och Ios.
En dos av Naxos är aldrig fel, dessutom är det väldigt lätt att hitta boende den tiden. Naxos är ju vad man gör det till. Vill man partaja lite, så visst går det för sig, men på Ios kommer du knappast undan. Här är det verkligen fest !!!
_B-anana_B-anana