handdator

Visa fullständig version : Sjöborrar


twiggy
2008-01-07, 16:29
:confused: Är det någon som vet om det förekommer sjöborrar vid stränderna Maragas/Plaka på Naxos? Har hört att dom trivs bäst vid sten och klippstränder och där är det väl bara sandstränder vad jag har hört.
Jag undrar för att jag har nämligen trampat på en sjöborre på Kreta en gångsnyft_drop och det var ingen angenäm upplevelse. Hade badskor resten av den semestern. Twiggy

Netwolf
2008-01-07, 18:10
:confused: Är det någon som vet om det förekommer sjöborrar vid stränderna Maragas/Plaka på Naxos? Har hört att dom trivs bäst vid sten och klippstränder och där är det väl bara sandstränder vad jag har hört.
Jag vet inte om det finns, men själv har jag aldrig sett en sjöborre där, mig veterligen. Vid plaka är det ju bara sandstränder.

/Netwolf

twiggy
2008-01-07, 18:41
[quote=Netwolf;112882]Jag vet inte om det finns, men själv har jag aldrig sett en sjöborre där, mig veterligen. Vid plaka är det ju bara sandstränder.

/Netwolf[/quo
Hoppas jag slipper se några jag också.Twiggy

Ia
2008-01-07, 18:49
Nei, det kan jeg ikke tenke meg at det finnes der. Stranden er superherlig med bare masse deilig lys sand. Dere kommer til å stortrives så lenge dere er ute etter litt fred og ro. Alikevel ikke langt å gå inn til Agia Anna med flere gode restauranter og hvor man kan spasere videre bortover langs veien som går langs stranden til Agia Prokobios.
Noen av serveringstedene i Agia Anna ligger rett på stranden slik at ungene kan leke der mens man venter på maten eller foreldre kan sitte og kose seg samtidig som man har kontroll på ungene som ikke orker og sitte stille lenger....

Tips! Ta med noen refleksbrikker! Det er ofte bekk mørkt allerede i 19-tiden og så vitt jeg husker ikke ordentlig fortau og gå på.
jeg føler meg alltid tryggere langs veien når jeg vet at bilene ser meg. ;)
Har også sett at noen har med seg blinkende sykkellykt som de holder i hånden når de går langs smale trafikerte veier uten gatelys...

Ia

twiggy
2008-01-07, 18:56
Åh vad jag längtar till denna underbara strand.Tack för tipset med reflexerna,det skall jag komma ihåg. Twiggy