handdator

Visa fullständig version : En del frågor till er Milos experter!!!!!


Emme76
2008-01-06, 19:36
flabb_flabHej!!!
Planerar inför sommarens äventyr, jag, mannen och våra två barn ålder 3 ch 6...
Funderar över olika öar och alternativ, så ni hittar mig säkert på de olika forumen bye_bye....
Har funderingar över att ta inrikesflyg från Athen till Milos...vad är prisskillnad och tid när man jämför med snabb båtarna.
Vad tycker ni om snabbisarna??? Dödar det lite av upplevelsen att sitta instängd.. tänker att de måste vara mer som en flygbåt?
Om vi flyger till Milos... finns det rumsuthyrare på flygplaten man kan pruta med eller måste man ta sig till hamnen? Taxi såfall eller buss?
Är flygplanen lite läskiga med tanke på att jag är extremt höjdrädd..vanligt flyg går bra men tänker att detta är små micro plan eller :rolleyes:....hummm...

Var brukar priserna ligga om man fixar boende på plats? Finns det en turistbyrå med alla uthyrare???

Uppskattar alla tips...och all hjälp från er Milos experter...
TACK _B-anana
Emelie

bjorn
2008-01-06, 21:44
Det är ganska små propellerplan ca 25 passagerare,avgår ca 16:oo,framme efter ca 40 min.I sept förra året fanns inga rumsuthyrare på flygplatsen,
men taxibilar som tog oss till Adamas för 10 euro.Det finns en turistinformation vid hamnen som hjälper er att hitta boende.Vi betalade 30 euro för 2 pers lägenhet i början av sept.
bjorn

Kent@
2008-01-10, 11:16
Hej. Att åka båt har ju sin tjusning, men om man vill ut till öarna är det att föredra flyg. Vi skall själva till milos i juni och vi kommer att flyga dit.
När man kommer till adamas är det inte svår att hitta boende, men kom ihåg att pruta. Förra året bodde vi för 40 euro fyra personer/natt.
Ha en bra sommar.
/ Kenta

Arne
2008-01-10, 12:17
Bekymra er icke för de små trivsamma propellerplanen. Oerhört säkra och propra små plan, oftast av fabrikat De Havilland Dash-8 med plats för mellan 20-50 passagerare beroende på plantyp.

Icke att förväxla med SAS Dash-8-400 som tar hundratalet passagerare och hade/har bekymmer med hydrualiken på landningsställen.

Bilder: http://www.sendpix.com/albums/08011003/sekkpwwtg0/?a=view&i=0

Arne