handdator

Visa fullständig version : Resa med tonårsdottern!


Spigget
2008-01-05, 14:22
Hej,
Min 17 åriga tonårsdotter vill resa en vecka tillsammans med mig _B-anana
Det är något man blir stolt av! Andra och tredje veckan är det tänkt att hennes kompis kommer ner tillsammans med min man. Vi reser i juli 2008.
Jag önskar konkreta tips på bra o billigt boende (40-50 E/rum) i Naoussa, Paros - Piso Livadi, Paros - Naxos nära stan o Georgio-stranden - å gärna något tips som jag inte själv tänkt på.
Vi tycker om små badvikar varvat med större ställen, lugna boende men nära till party. Tjejerna är väl livsfarliga att ha med, snygga ljushåriga vältränade och mycket glada. De vill till Ios men...
Tack för alla tips i förhand. Tänker beställa biljetter snart!

Eva L
2008-01-05, 16:24
I Naoussa har jag bott hos Senia som Janne rekommenderar. Var där med sonen och vi hade ett stort rum med både säng och bäddsoffa samt en gigantisk balkong/altan och ett litet pentry samt badrum. Trivdes mycket bra där med den trevliga värdinnan. Utsikten är toppen och det tar bara några få minuter att gå till centrum och den lilla fina fiskehamnen. Hela gatan är mycket välskött och det här är ett fint boende som jag verkligen kan rekommendera.

Eva

laero
2008-01-05, 17:41
I Naoussa har jag bott hos Senia

I området runt Senia apparments finns mängder av andra bra boendemöjligheter. I somras bodde vi på Sakis rooms precis ovanför Senia. Helt ok boende men det är bara ett exempel.
Vill rekommendera Naoussa för er del. Riktigt mysig liten stad med bra utbud för ungdomar som vi ha lite "partaj".

/Lars

Ia
2008-01-05, 18:34
Enig, Nauossa er et bra valg. Lite nok til at de yngste kan få gå på egenhånd, men samtidig stort nok til at man ikke trenger å gå oppåhverandre og mange muligeter for litt partay av det litt kontolerte slaget...;)
Flotte strender kan nås med badebåt og det finnes også et vannland.
Strendene i selve Nauoossa er ikke så mye å skryte av, men duger..

Bussen bruker ikke lange tiden inn til Parikia hvor det syder av liv og masse muligheter for shoping.., masse trange koselige smug med koselige butikker og små restauranter. Her går også båten over til Anti Paros hvor man enten kan ta en dagstur el. ta med toalettmappa, badetøy og penger for en enkel overnatting... (Båturen med Alexandros rundt Anti Paros er fantastisk...) Masse muligheter med bil/motosykkel med masse fine strender, byer som f.eks Pisso Lavidi & Alki, sommerfugldalen...osv.

Ia

Janet
2008-01-07, 10:01
Råkad dubbelposta, trodde inte inlägget gick fram första gången.
Se inlägget nedan vad jag tyckte om Paros. Här passar jag på att tipsa om att läsa resebreven om ön, under läsarhörna till vänster i menyn.
Det går att finna från flera år tillbaka, bland annat ett som jag skrivit.

Janet
2008-01-07, 10:05
Vid Piso Livadi, som är en lugn och mysig plats, finns en strand som är full av sololjeindränkta ungdomar, hög musik och tja.... kanske en kul stämning om man är på det humöret.
Den ligger en bit bort, men det är gångavstånd.

Längre söderut ligger stranden Golden Beach, det går buss dit. En härlig strand med surfmöjligheter!

Parikia, Paros stad, är absolut värt ett besök. Jag gillade den staden skarpt.


Ha en underbar semester!

/Janna, 24 år

Oz
2008-01-20, 23:07
Längre söderut ligger stranden Golden Beach, det går buss dit. En härlig strand med surfmöjligheter!

En smula off topic, men...
Janet: Handlar det om vindsurf eller vågsurf ?
/Oz

Eva L
2008-01-21, 11:30
Stranden är berömd för sin windsurfing. Där anordnas ofta tävlingar och jag var där ett år i augusti när tävlandet pågick som bäst. Härlig lång sandstrand som heter Chrissi Akti på grekiska. Det finns klubbar ovanför stranden som hyr ut utrustning.

Eva