handdator

Visa fullständig version : trött på restid till Kreta - förslag på annat ställe för hus?


Argyris
2008-01-02, 22:08
Hej,

som jag nämde i ett annat inlägg börja jag bli riktig trött på restid till Kreta när det inte finns charter eller sterling.:mad:
Dom verkar börja flyga senare på våren och sluta tididgare på hösten.

För att inte "bli av" med Grekland söker jag förslag på områden för semesterhus på fastlandet, t.ex 1-2 tim från Aten..(dit kan man ju flyga året runt)

Tack för all hjälp...

/Nico

Admirala
2008-01-02, 22:58
Jeg kan selvsagt anbefale Nafplio, siden jeg har leilighet der selv. En by som lever hele året, er fortryllende vakker og akkurat passe stor (15000 innb). Med bil tar det halvannen time fra flyplassen, med buss mer, men du sparer mye tid med taxi fra flyplassen og så til Stathmos Kiffisos i Athen.

Uansett kommer det jo an på hva slags sted du vil at huset skal ligge. By, landsby, på landet, ved en strand... Det finnes masse steder nord-øst på Peloponnes (altså nær Athen), sikkert også ditt drømmested. Blant annet går det tog fra flyplassen til Korinth. Korinth i seg selv er vel neppe det du søker, men kanskje et sted i nærheten?

Argyris
2008-01-03, 09:50
Hej, nu kommer som tidigare Nafplio upp igen... jag skall försöka att åka dit under närmaste 6 månader.

Vad jag letar after är en "lagom" stor by, med bra bad och tavernor. Men behöver även andra barn så att våra barn har någon att vara med. Helst skulle jag vilja ha ett radhus / lägenhet med tillgång till pool.
Finns det ¨sånt i Nafplion?

/Nico

Admirala
2008-01-03, 10:58
Det er jeg jammen ikke sikker på, men så vidt jeg vet er det ikke et eneste svømmebasseng i selve Nafplio by - unntatt på ett av luksushotellene. Har hørt at det ikke er lov å bygge svmmebasseng i gamlebyen i Nafplio, og tomtene i nybyen er for små. Leiligheter/rekkehus med svømmebasseng er vel helst sånn som bygges ut for salg til turistene, og slik bygging gjøres ikke i Nafplio. (Heldigvis, synes jeg :D)

På Korinthkanal-kysten finnes nok denne type boliger, mange athenere har sommebolig der, og som sagt er det både raskt og enkelt å komme seg dit fra Athen.

Uansett er det jo en god idé å reise litt rundt før dere bestemmer dere for nytt sted.