handdator

Visa fullständig version : Londons beste greske mat (?)


Admirala
2008-01-01, 16:21
Jeg skal ikke påstå jeg har spist på alle de greske restaurantene i London, men noen har det jo blitt.

I romjulen spiste vi på As Greek as it gets, en restaurant i Earl's Court road 233 (helt sør i gata, nesten nede ved Old Brompton Road).
Det er definitivt den beste maten jeg har spist i London, og det er faktisk ikke mange restaurantbesøk i Hellas som kan måle seg med dette heller.
Maten var helt fantastisk, autentisk gresk på alle måter, laget helt perfekt - og med greske ingredienser (fortalte den greske servitøren). Uforglemmelige mezedes!

Vel verd å ta turen ut når man er i London, jeg lover. Ta tuben til Earl's Court-stasjonen, eller en buss.

Eva L
2008-01-01, 16:48
Tack för tipset. Åker kanske till London i år. Antar att du även besökt Köpenhamn och har tips på bra matställen även där. Behöver inta vara grekiskt. Ska dit i februari och det är länge sedan jag var där sist. Tage Andersens blomster butik besökte jag 1992 och dit ska jag defintivt gå igen men matställen har jag ingen aning om.

Eva

Admirala
2008-01-05, 12:37
Joda, jeg har vært i København noen ganger de siste årene, og spist godt. Men kan ikke si at jeg har funnet noen restaurant som utmerker seg helt spesielt. Det måltidet jeg husker med størst glede var på en fransk bistro i Vesterbro (nær sentrum). Het den Bacchus, mon tro? Skikkelig heftig fransk bondekost!

Eva L
2008-01-05, 12:43
Låter bra. Tack för tipset. Ska kolla upp namnet. Fransk bondmat är bland det bästa som finns.

Eva

JohnS
2008-01-05, 13:02
Jeg pleier å spise gresk når jeg er i Hellas, og når jeg reiser til København, vil jeg på samme måten helst ha dansk mat. Min favoritt er Det lille apothek i nærheten av Rundetårn. Det skal være den eldste restaurant i byen, fra begynnelsen av 1700-tallet, og serverer klassisk dansk bondekost. Både mat og miljø kan varmt anbefales!

Admirala
2008-01-05, 14:07
Er enig i å spise masse av besøkslandets mat, John S, men synes det er gøy å variere litt også. I London blir det nesten alltid engelsk "pubmat" til lunsj, som fish & chips, pai, ploughman's... Men synes også det er spennende å prøve andre lands kjøkken innimellom. I London spiste vi både italiensk, libanesisk og altså gresk, de to førstnevnte er land vi ikke regner med å feriere i med det første.
Men i Hellas spiser jeg så å si bare gresk mat _B-anana
Hva mener dere andre?

Eva L
2008-01-05, 16:29
I Grekland äter jag bara grekisk mat men reser jag till storstäder som Köpenhamn eller Stockholm äter jag gärna från andra än det egna landets kök.
Visst ska jag prova danskt i Köpenhamn men det kanske blir något mer också.
Tack för alla tips.

Var i Puerto de Mogan på Gran Canaria i december och där åt jag italiensk mat flera gånger trots att jag var i Spanien. Sen köpte vi goda spanska ostar och lite annat gott som vi njöt av i lägenheten.

Eva

malou
2008-01-05, 22:41
I Køben - i Nyhavn nr. 5 (eller 8), var maten himmelsk for noen år siden.bye_byeDansk og kontinental mat, schnitzel med nydelig saus, sild, snaps mm.