handdator

Visa fullständig version : Grekiska öarna i mars?


marathon
2007-12-30, 20:06
Har någon erfarenhet av väder, boende och båttrafik i början av mars? Vi vandrar gärna och funderar på ett tidigt besök i vår. bye_bye

Siri A
2007-12-30, 21:10
Många pensionat öppnar först i april. En del har såklart öppet året runt.

Monica P
2007-12-31, 09:11
Det ar omojligt att forutspa vadret i mars, men manga ar har det varit alldeles ljuvligt. Gronskan ar pa topp, massor av blommor, lamm och killingar pa bergen. Daremot har inte sa manga pensionat oppet, man rustar och jobbar med det som ska ta emot folk senare. Nog hittar ni nanstans att bo, ingen fara. Bat-och flygtrafiken ar nagorlunda anpassad efter lokalbefolkningens behov, men tro inte att landet star stilla bara for att turisterna inte kommit!!!

Eirini
2007-12-31, 10:55
Har någon erfarenhet av väder, boende och båttrafik i början av mars? Vi vandrar gärna och funderar på ett tidigt besök i vår. bye_bye


Mars är en jättebra månad om du vill vandra. Båtarna går enligt vintertidtabell. Vädret kan man inte förutspå men det är mycket bättre att det är svalt än stekhett om man ska gå mycket med packning på ryggen. Jag vandrade under julhelgen och vi hittade rum som visserligen var iskallt men värden gav oss ett element så det blev varmt snabbt. Vi var ute i fyra dagar och det var ett mycket bra sätt att fira julen!!!

bye_bye

Kalimera
2007-12-31, 11:30
Har någon erfarenhet av väder, boende och båttrafik i början av mars? Vi vandrar gärna och funderar på ett tidigt besök i vår. bye_byeJag har rest i Grekland i mars, det är några år sedan, jag skulle gärna göra om det om jag kunde. Vädret var lite hur som helst, kallt som tusan ibland, hyfsat varmt ibland. Fanns inte många boende att välja på, men det var inga problem att hitta tak över huvudet. Båtarna gick naturligtvis inte så ofta, men inte heller det ställde till några större problem. Om ni åker vore det kul om ni berättar om resan när ni kommer hem.