handdator

Visa fullständig version : Naxos i slutet på maj???


LisaL
2007-12-30, 12:34
Funderar på att åka till Naxos i slutet på maj (24:e) och undrar hur vädret brukar va då?

Arne
2007-12-30, 12:45
Normalt sett, är vädret då bästa tänkbara. Alltså som svenskt sommarväder i Juli när det är som allra bäst!!

Arne

LisaL
2007-12-30, 12:50
Låter ju perfekt :)

ofelia
2007-12-30, 12:51
Visst är det varmt i luften, men vattnet är relativt kallt. Framförallt i Prokopios där det blir djupt snabbt. (Om man jämför med stranden inne i Naxos stad)/Ofelia

Eva L
2007-12-30, 13:00
Toppen att det inte är så mycket turister vid den här tiden men kvällarna kan vara ganska kalla och även havet är lite för kallt. Jag har varit med om rejäl blåst på Naxos i slutet av maj och så kalla kvällar att man måste äta inomhus. Förra året regnade det nästan en hel dag på Ios en av de sista dagarna i maj, det är dock ovanligt med så kraftigt regn vid den tiden. Jag var ute i Cykladerna tre veckor förra året från sista veckan i maj till mitten av juni. Nästan perfekt väder alla dagar på dagtid men många kvällar var för kalla enligt min smak. Speciellt om man vill sitta ute och äta sent. Natten var kall och det var först de sista dagarna som vädret var helt perfekt. Sedan vet vi ju alla vad som hände att det perfekta vädret bara varade kort innan den hemska värmeböljan slog till.

Eva

LisaL
2007-12-31, 15:14
Tack för era svar :)

Va på Karpathos samma tid i våras och hade dåligt väder dom tre första dagarna så är lite rädd att det ska hända igen :( samtidigt kan man ju aldrig förutspå hur vädret kommer att bli så det är väl bara att hoppas!!!

Nu ska man bara klura ut vilket hotell man ska bo på :confused: