handdator

Visa fullständig version : Palmyra studios, Ekaterini, Lalaria - synpunkter?


ekan
2007-12-29, 13:36
Hej!

Har bestämt mig för Skiathos i sommar och kommer att åka med Apollo. Väljer boende mellan lägenhetshotellen Palmyra studios, Ekaterini och Lalaria.

Tar tacksamt emot synpunkter från er som bott på något av ovanstående och kan ge tips som gör det lättare att välja.

Åker med fru och 2-årig dotter + en annan familj.

Avstånd till stranden, barnvagnsvänligt (sulky), promenad till Skiathos town, rummen, spjälsäng, störande trafik, poolområde....

Alla intryck är av intresse!!

Längtar redan dit bye_bye

gotlandica
2007-12-30, 12:43
Hejsan! Alla tre är bra, Lalaria ligger precis vid trafikerad väg, lite äldre, börjar bli slitet. Ekaterini är lugnt och fint bara några meter till stranden, perfekt när småbarn behöver vila, när lite lunch skall göras, man kan gå hem på toa m.m, fin pool, men ingen barndel, vilket Lalaria har. Palmyra är nyast, ligger vid samma huvudväg, men närmare stan' om man gå på stora vägen. Bor man på Ekaterini tar man promenaden via stranden det går utmärkt. Lycka till!

ekan
2007-12-30, 16:23
Tackar för input...

Hugget som stucket med andra ord...
Trots allt, vilket hade du själv valt och varför?

gotlandica
2008-01-02, 11:12
Gott Nytt! Mitt val med småbarn hade varit Ekaterini, samt bottenplan. Det var guld värt att ha så nära till strand och matställen. Trevlgt värdpar är det också. På Lalaria finn ju förståss barndel på poolen, men den hamnar i skuggan på e.m och deras köksutrusning var i dåligt skick, hamnar man utåt huvudvägen med sin lägenhet kan nog trafiken vara ganska störande, så där skall man välja lägenhet inåt poolområdet.
Nej så för egen del med några turer till ön i bagaget så har vi bokat oss två veckor på Palmyra i maj. Så jag vet inte om jag gjort det lättare...bye_bye

ekan
2008-01-02, 17:26
Gott nytt detsamma

Nej du gör det inte enklare att välja precis... :o

Får väl kolla priserna på Ekaterini och Palmyra och låta det avgöra. Slutsatsen är väl att oavsett val mellan dessa två så kommer man vara nöjd vilket ju är positivt!!

Kan man boka bottenplan (samt poolsida/ej vägsida) via apollo eller har du ringt ner direk till hotellet för att ordna detta?

Tack igen för input...får se var vi hamnar till slut....klapp_klap

gotlandica
2008-01-02, 19:08
Hej igen! Det handlar om att vara först och stå på sig tror jag, vi skyndade oss ner i gränden och in på gården där värdparet mötte och bad om markplan,(för barnets skull..., de är så barnkära så det håller långt). På Apollo tror jag inte att man, via nätet i alla fall, be om markplan. Men via telefon kan man försöka lägga till önskemål. Påtala svårigheter med trappor och barnvagn osv. Hoppas det lyckas bra för Er. När åker ni?

//Lisbeth

ekan
2008-01-03, 18:26
Hej!

Har inte bokat än men troligen 2-9 Juni (från Gbg).
Ska styra upp bokning denna veckan, nu har jag ju lite mer kött på benen...tackar.

Får väl lyssna efter kenodragningen på stranden och på så sätt lista ut vem "gotlandica" är. Såg i din andra tråd att ni förmodligen är på plats under ovanstående period....

bye_bye