handdator

Visa fullständig version : HURRA,äntligen!


Riitta
2007-12-25, 18:31
Kalymnosresan beställt_B-ananaklapp_klap Det blev via Rhodos och till hyfsat pris:)
Tre år utan Kalymnos är ju mer vad man klarar av:oså i början av juni bär det av_B-anana_B-anana

Riitta,gladbye_bye

NewAnn
2007-12-25, 18:37
Låter härligt Grattis, vad sugen man blir. Det var några år sedan jag besökte ön också. Mvh Ann

Riitta
2007-12-25, 18:39
Då är det nog dax för dig också och beställa;):)
Riittabye_bye

NewAnn
2007-12-25, 18:44
Vi får väll se vad det blir för resa nästa år. Ska först till Kanarieöarna om några veckor. Har fått julkort ifrån Kalymnos får väll titta på det istället och drömma mig tillbaka. Ha en trevlig resa. Mvh Ann

Lissi
2007-12-25, 19:12
ÅH Riitta, jag förstår Din glädje!! Då vet jag att Din sommar är räddadklapp_klap


Lissi -som åker till Madrid i morgon:D

Riitta
2007-12-25, 19:35
Tack Lissi:DHa det så gott i Madrid:)

Riittabye_bye

Hjalta99
2007-12-25, 22:21
Åh, va' härligt Riitta! Jag var där i två veckor i höstas och Kalymnos kan man aldrig få för mycket av...! Jag förstår din längtan och glädje! :D

Eva - Kalymnosåtervändare... som bär Kalymnos i en kedja runt halsen i form av ett guldsmycke tillsammans med en delfin och ett guldhjärta från min man... flabb_flab

Athanasia
2007-12-26, 00:02
Gläds med Dig/Er..._B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

inkfish
2007-12-26, 18:45
Grattis till bokningsglädjen Riitta, den är nåt alldeles speciellt:)

Riitta
2008-01-04, 21:51
Fick meil "hemifrån Nefeli" i kväll:)En studio väntar på oss och bröderna var inte så ledsna för att vi äntligen kommer:oklapp_klap Hoppas våren går fort:o

Riittabye_bye

Hjalta99
2008-01-04, 22:34
Härligt! Det är så skönt att veta att man bor på ett ställe där man trivs, det är absolut ett av de viktigaste kriterierna. Och Apostolis och Stratos är "goa killar".
Så fort nyårsafton varit började det rycka i kroppen... ett sug som jag känner igen visserligen men ändå... Längtan till Kalymnos gör sig påmind, slår aldrig fel! Har ingenting bokat, lusläser Kalimera och - som ett brev på posten - LÄNGTAN! Allt är osäkert ända in in det sista - ska jag komma iväg på en resa eller inte? Strax före midsommar vet jag - när ev skattepengar (hur mycket?) trillar in på kontot, om jag ska boka eller inte till hösten...
Eva

Riitta
2008-01-04, 22:40
Hoppas du får skattepengar så det räcker till en resa till hösten:)
Man klarar inte av Kalymnoslängtan hur länge som helst:o;)

Riittabye_bye

Hjalta99
2008-01-04, 22:48
Jag förstår inte att du stått ut så länge, Riitta! Var det tre år? Fast vad ska jag säga - det tog fem år mellan andra och tredje gången... Får skylla på att jag träffade min man under den tiden :D och vi åkte till Mykonos på vår första resa tillsammans. Det var lite "neutralt" om man säger så... Det var -97. Sen har det blivit Grekland varje år och Kalymnos nästan varje år... Men å andra sidan - du har ju åkt till Doddarna i alla fall. flabb_flab
Eva

Monica P
2008-01-05, 10:53
Kalymnos idag: Kyligt men klart, varmt i solen. Livet pagar for fullt: Man gar pa stan och kollar folk. man handlar mat, jullovslediga barn drar runt i sma grupper och sjunger julsanger (och vantar sig en slant) , batar kommer och gar, i hamnen gjuts cementblock som ska bli de nya batbryggorna, byggarbetare sliter, trafiken ar lika kaosartad som pa sommaren. Vinterjackor och grova skor kommer till anvandning. Sa har vi det. Skillnaden ar att inte Riitta och Eva och alla ni andra ar har...

Hjalta99
2008-01-05, 11:50
Skillnaden ar att inte Riitta och Eva och alla ni andra ar har...

Hej Monica,
Tro mig, vi skulle vilja....!
Eva

Hjalta99
2008-02-11, 19:13
Man klarar inte av Kalymnoslängtan hur länge som helst:o;)

Riittabye_bye

Nä, det är just det! Man klarar inte nån längre period... :(
Pratade med min reskompis igår och det började pirra i kroppen. När vi snackat färdigt gick jag in på nätet och började kolla - jämföra och leta priser. Ju mer jag sökte desto mer pirrade det! Så, nu i kväll har jag bokat RESAN! :D Den 19 september bär det av till Paradiset! Två härliga veckor igen med jättetrevligt sällskap och god mat o dryck!
Gissa om det känns bra!

Eva - Kalymnos here we come! _B-anana_B-anana_B-anana

Riitta
2008-02-11, 19:32
GRATTIS_B-anana_B-ananaJag har bara drygt 100 dagar kvarklapp_klap Drömmer om Kalymnos mest varje natt:o Konstigt att det kan vara så kul och åka till ett ställe där man har varit så många gånger:rolleyes: Fast,det är väl att man längtar så "hem":)

Riittabye_bye

Hjalta99
2008-02-11, 19:51
GRATTIS_B-anana_B-ananaJag har bara drygt 100 dagar kvarklapp_klap Drömmer om Kalymnos mest varje natt:o Konstigt att det kan vara så kul och åka till ett ställe där man har varit så många gånger:rolleyes: Fast,det är väl att man längtar så "hem":)

Riittabye_bye

Jo, visst är det så! Eftersom det bara blir en resa i år så blir det Kalymnos, jag har svårt att låta bli den ön! Valet är enkelt. flabb_flab Men om jag hade möjlighet att göra fler resor till Grekland under ett år så finns det många andra öar jag skulle vilja åka till; Amorgos, Tilos, Samos, m.fl.
Lyckliga du som snart får åka! Men å andra sidan, jag har mitt kvar... Ang_elx För övrigt hoppas jag att det är enbart trevliga drömmar du har om K.

Eva

Titti
2008-02-11, 22:38
! :D Den 19 september bär det av till Paradiset!


Hej Eva!

Jag och min kompis åker också till Kalymnos 19/9! För oss är det första gången på den ön. Åker ni också från Arlanda? Det vore jättekul att ses, efter att ha läst allt positivt som du och Riitta m.fl. har skrivit om Kalymnos. Jag har frågat i en annan tråd, om inte några fler kalimeror är där samtidigt, så att man kunde ha en liten träff på en trevlig taverna t.ex._B-anana

Hjalta99
2008-02-12, 07:58
Hej Eva!

Jag och min kompis åker också till Kalymnos 19/9! För oss är det första gången på den ön. Åker ni också från Arlanda? Det vore jättekul att ses, efter att ha läst allt positivt som du och Riitta m.fl. har skrivit om Kalymnos. Jag har frågat i en annan tråd, om inte några fler kalimeror är där samtidigt, så att man kunde ha en liten träff på en trevlig taverna t.ex._B-anana

Hej Titti,
Jo, visst är det Arlanda som gäller! Tyvärr, måste jag säga. Eftersom min kompis bor i Sundsvall och jag sju och en halv mil västerut från S-vall blir det lite extra långa resor varje gång vi ska ut och resa :mad: . Ska ni vara på Kalymnos en eller två veckor? Med all säkerhet så kommer vi att träffas! Det blir väl Kalimeratröjan på, som gäller, för att göra sig "sedd...". Vart ska ni bo? Vi har inte bokat boende ännu, det får vänta ett tag. Det brukar alltid ordna sig. Vi stannar i två härliga veckor. :D Nu kommer jag att lida av resfeber i sju månader...!

Visserligen är mina ögon aningen rosafärgade när det gäller Kalymnos, men det är en sån härlig ö! Och att åka den här tiden är helt underbart! Det är väldigt lugnt och skönt, man skrotar omkring och bara varvar ner och mår gott... Tar lilla taxibåten över till Telendos och badar, äter gott på restaurangerna och njuter av livet. Det blir min tionde resa till Kalymnos sen 1992.


- Den gladaste Evan på jorden just nu! :D:D

Titti
2008-02-12, 09:16
Å, vad roligt! Jag vill åka NU! Visst ska vi ha kalimeratröjan på, så vi hittar varandra.

Tyvärr kan vi bara vara där en vecka, eftersom min kompis jobbar och inte kan vara borta längre. Vi ska bo i Massouri.

Håller med dig om, att september är den bästa tiden att åka till Grekland. Lugnt och skönt och fortfarande varmt i luft och vatten.:p Vi får se, om inte fler kalimeror planerar att åka till Kalymnos samma tid. Det håller jag tummarna för!

Telendos har jag också spanat in och tänkt, att vi ska ta en tur dit. Vi vill gärna göra utflykter och se oss omkring. Funkar det bra att ta buss? Vi vill gärna få tips om sevärdheter, stränder, tavernor mm.

Nu gäller det att ha tålamod i många månader...

Riitta
2008-02-12, 18:59
Så roligt Titti att du också skall till Kalymnos och samtidigt som Eva (Hjalta)klapp_klapHon har ju rätt att vi är några som kanske ser på allting på Kalymnos med lite "rosenrött":D Åk dit med öppna sinnen och få din egen upplevelse och uppfattning av ön:)
Vi blir förstås glada om du trivs där och ha det bra:)

Jag skall ju dit i början av juni och kan komma med det senaste efter resan:) Du kommer och få tips. Var inte orolig;):)
Läs allt vad MonicaP skriver så förstår du att Kalymnos är ett bra ställe:)
Undrar också var du skall bo?

Riittabye_bye

Hjalta99
2008-02-12, 19:47
Å, vad roligt! Jag vill åka NU! Visst ska vi ha kalimeratröjan på, så vi hittar varandra.

Tyvärr kan vi bara vara där en vecka, eftersom min kompis jobbar och inte kan vara borta längre. Vi ska bo i Massouri.

Håller med dig om, att september är den bästa tiden att åka till Grekland. Lugnt och skönt och fortfarande varmt i luft och vatten.:p Vi får se, om inte fler kalimeror planerar att åka till Kalymnos samma tid. Det håller jag tummarna för!

Telendos har jag också spanat in och tänkt, att vi ska ta en tur dit. Vi vill gärna göra utflykter och se oss omkring. Funkar det bra att ta buss? Vi vill gärna få tips om sevärdheter, stränder, tavernor mm.

Nu gäller det att ha tålamod i många månader...

Hej igen Titti,
Till Telendos åker man när som helst, tar bara 10 minuter... Det finns jättehärliga stränder, både små och lite större. Båtarna går varje halvtimme och kostade i höstas 1,50 €, enkel resa. Där finns det också bra restauranger och tavernor med jättegod mat! :D
Det går också bra att åka buss på Kalymnos. Ett äventyr i sig!
Vi kommer att bo i Myrties, som alltid... Vi trivs väldigt bra där. Myrties och Massouri är två byar som i det närmaste är "hopbyggda" idag. Tar inte lång stund att gå emellan heller. Bra vardagsmotion! Restauranger och tavernor finns det gott om och de serverar alltid god mat och dryck. Och på kvällarna häckar vi endera på Babis Bar eller hos pojkarna på Nefeli.
Det enda som är verkligen är tråkigt med Kalymnos är att hemresan kommer så fort! Det är ju så, tiden går fort när man har roligt!

/Eva - "bara" sju månader kvar... Ang_elx