handdator

Visa fullständig version : Vill gifta oss på Thassos!!


cozy
2007-12-18, 13:48
Jag och min kärlek har aldrig varit på Thassos men efter lite efterforskning så vill vi svara JA på denna mysiga ö.
Vi vill helst inte gifta oss borgerligt i Sverige innan eller på flygplatsen. Vi funderar kring om borgmästaren (om det finns ngn på Thassos) skulle kunna vara vigselförättare och hur man får tag på honom/henne isf? Många funderingar men vi är totalt på det klara med att vi vill bli MR & MRS Smith på Thassos.

Finns det någon där ute som vet hur vi kan gå tillväga? :confused:

Admirala
2007-12-18, 14:13
Alle rådhus i Hellas har vigselsrett for utenlandske statsborgere.
Regn med at vigselen foregår på gresk.
Papirarbeidet på forhånd er stort. Kontakt den greske ambassaden i Stockholm, så får du detaljene.
Det er også skrevet mye om dette i forumet tidligere.

Lykke til - det er en fantastisk og spesiell opplevelse å gifte seg i Hellas _B-anana

Hilsen Admirala
som giftet seg i Nafplios vakre rådhus for noen år siden

Tippex
2008-02-12, 12:57
Hej Cozy!
Jag och min man gifte oss pa thassos och kan verkligen rekommendera det!

Jag ar grekinna men min man ar svensk.
Vi vigde oss pa statshuset i thassos stad pa dagen och lyckades fa med oss viceborgmastaren till restaurangen for en "vigsel" med vara gasters narvaro.

Fordelen med att gifta sig her var dels den fantastiska miljon och det faktum att det ar mycket billigare.

Vi hade 60 gaster och betalade 10.000kr for maten och drickat..och det var mycket mat! ingen gick hem hungrig! :)
Vi hittade ett jattefint stalle som lag 10 meter fran en vit klippstrand! Vi fick fantastiska kort!

En fordel var nog att jag och min familj ar fran grekland sa det gick valdigt bra med att ordna allt...Alla her var valdigt hjalpsamma och trevliga.

Vi sitter faktiskt pa ett internetcafe har pa thassos just nu, jag och min man! Vi blev sa fortjusta i on sa vi kopte mark har och ska bygga ett litet hotell!

Behover du hjalp med nagot eller tips sa kan du maila mig!

Lycka till med allt!