handdator

Visa fullständig version : Lesvos 2008


piloten
2007-12-15, 22:18
Sitter just nu och bokar nästa års resa.
Har efter mycke vånda o stort besvär kommit fram till Lesvos.
Valet stod mellan samos o Skiathos, men så hittade vi denna ö, så de kan bli.
Vi skall bo i Agios Isidoros, vårt hotell heter Pebble Beach.
Vi som skall åka är jag o min sambo, vi är runt de 50 bägge två.
Är de någon som vet någe om hotellet.:)

Mvh Piloten

darleen
2007-12-23, 20:54
Pebble Beach är huvudhotellet i Agios Isidoros/Plomari. Dom har pool, egen strand, restaurang, bar, grekiska kvällar och bra service! Bil/moppe/cykeluthyrning som jag rekomenderar. Hälsa Petebye_bye

Från hotellet är det gångavstånd (ifs är allt gångavstånd i a. isidoros..en mini-by) till ouzo-museet och ungefär 5 minuters taxi till Plomari (Ibland tar det 1 minut, beroende på vilken taxichaufför du åker med:eek:)

Nåt mer du vill veta om min älsklings-by? :rolleyes:

/D

Hasse
2007-12-23, 23:01
Jodå Piloten, jag vet i alla fall lite om hotellet. Stort, trevligt, många faciliteter men jag har inte bott där. Verkar vara välskött, jag (vi) har bara varit där på "grekisk afton".

Annars är Agios Isidoros inte mycket till by, låt er inte dock avskräckas för det. Hela byn andas LUGN OCH AVKOPPLING. Det som finns nere vid vägen är två barer, en supermarket, två souvenirshoper, en taverna, en kyrka och ett fik. Några meter längre bort ligger Taverna Sunset en bit upp i bebyggelsen där utsikten är magnifik, besök den gärna !

Den stora attraktionen däremot, är staden Plomari som ni bara måste besöka många gånger (hur länge stannar ni ?). Efter många besök på öar och städer fann vi Plomari vara den mest äkta, orörda och genuina stad vi sett i Grekland !! Kommer vi dit inom 10 år så har den nog inte ändrat sig alls. Naturligtvis beror det mycket på vad man vill ha ut av sin semester ? Vill man studera vardagsliv och obekymrat förkovra sig i vad det bästa livet ger så är södra Lesbos perfekt på alla vis. Stranden i Agios Isidoros är t.ex en av Greklands bästa, mjuka små stenar/grus och ett vatten som varken är långgrunt eller djupt direkt. Vi har upplevt total avkoppling utan motstycke där, fått riktig smak för strandliv som vi inte varit förtjusta i förut. Toppbetyg !!

Så grattis till valet av Lesbos södra sida, vi är förresten snart framme vid de 50. Kanske liknande syn på res-upplevelser ?


Hasse :cool:bye_bye

piloten
2007-12-24, 20:15
Jag får tacka för svaren o tippse´n.
Jo nog är vi ute efter lugn o ro.
Vi stannar i två veckor, har tänkt att hyra bil under några dagar o utforska ön.

Önskar alla en god jul..

Carina
2007-12-25, 17:24
Bra val med Lesvos, bra att ni har hyrt bil då kan ni besöka Molivos som har blivit vårt smultronställe, fantastisk vacker by som inte är likt någon annan.
God fortsättning och Gott Nytt År

Carina

piloten
2008-03-04, 19:50
Tänkte bara säga att vi åker ner 22/6.
Vore ju kul om man kunde träffas där nere och ha en kalimera kväll.

emme88
2008-03-06, 18:05
Jag och min pojkvän har också kollat på Pebble Beach, det verkar väldigt mysigt och fint. Undrar utav er som varit där om det finns ngn fin sandstrand i närheten? För Pebble är väl en stensort :S ?

piloten
2008-06-15, 20:59
Nu är det nära, bara en vecka kvar.
Reser ut från Arlanda nu på söndag, gud vad man längtar.
Nu har jag bara en liten fråga, är det någon som vet var man kan hyra bil billigt men ändå med en godtagbar kvallitet.
Vi kommer ju att bo i Agios Isidoros, på Pebble Beach.
Väl mött på beachen

LN
2008-06-15, 21:16
har ni transfer till hotellet eller ska ni hyra bil direkt??
det finns nämligen biluthyrning på Pebble Beach. Annars kan man hyra direkt vid flygplatsen.:)