Visa fullständig version : Rhodos-Tilos-Karpathos 2008
Lisbeth K
2007-12-14, 21:27
tänker oss en liten tripp till Rhodos, vidare (helst samma dag som ankomst dag) till Tilos...I juni 2008. hur går båtar, ska vi boka boende på Rhodos en natt eller????
Sen är målet Karpathos (ett mycket kärt återseende för familjen) vad är billigast, båt eller flyg mellan Rhodos-Karpathos. Tutäthet?? ..Många frågor Och jag hoppas på många användbara svarflabb_flab
Lisbeth K m familj
Om ni landar under helgen bör ni kunna åka med Sea Star till Tilos sent på em. Jag har för mig att den går vid 17-tiden från Rhodos. Men kolla tidtabellen längre fram.
Peter
Båt är billigast. Flyg kostade för två år sen 28 € en väg. Snabbt och smidigt, fast sen får du ju lägga på kostnaden för taxi till och från flyget. Turtätheten är strålande, tror det går flyg varje dag.
Vad båt kostar minns jag inte. Jag undrar om inte det var 19€ för två år sen då jag flög i stället... Hoppas nån annan vet bättre.
Til Karpathos hadde jeg valgt fly da prisen er bare litt dyrere og man sparer masse tid...
Da vi landet på Rhodos i forfjor, satte vi oss på bussen inn til sentrum og tok båt til Symi derifra, greit og billig.
Om dere skal overnatte kommer jo litt an på når dere lander på døgnet og om dere da får en ferge videre samme dag.
Hadde jeg skulle/måttet overnattet ville jeg heller tatt to netter ii samme slengen slik at jeg hadde fått oppleve rhodos også....
ia
Flyg Rho-Karp går/gick okt 07 två ggr dag och fredagar 3 avgångar.Kostade 32€. Sen tillkommer ju taxi till stan,ca 12-14€, men nu sist jag åkte (20 okt 07)letade jag faktiskt upp busshållplatsen som ligger en bit upp till höger på huvudgatan när man kommer ut från flygplatsbyggnaden.Trippen till stan kostade ca 2 € och bussen var knökfull..:D Det var inte en stadsbuss i svensk bemärkelse, utan mer som en turistbuss.Trevlig stämning,tog lite tid,men jag tyckte det var trevligt.
Färjan har ju den fördelen att man ankommer mitt i stan och kan knalla upp till hotellet/pensionatet med apostlahästarna...däremot avgår och ankommer den lite knepiga tider... :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.