handdator

Visa fullständig version : Buss från Chania


Patsy
2005-06-27, 23:04
En kompis till mig landar i Chania lördag kväll kl 19.55, hur är det med bussar till Heraklion så dags på kvällen? Tar man först en buss in till Chania stad och därifrån buss till Heraklion? Enligt en tidtabell som jag hittat på nätet går sista bussen 22.30, men någon har sagt 21.00. Kanske sista från flygplatsen 21.00 och sista från stan 22.30. Är det någon på Kalimera som är berest, ja det är klart, men jag menar känner till bussarna i Chania.
:confused:
Patsy

myssa
2005-06-27, 23:24
hej
jag skulle av bekvämlighet inte ta bussen jag skulle gå ut till en trevlig taxikille och försöka göra upp ett bra pris.
och om man har tur så är det fler som ska till samma destination.
många gånger är det inte alls svårt att få fram rätt pris men jag är väl lite bortskämd som väljer taxi men då bär dom mina väskor ut och in och dessutom kommer jag från dörr till dörr.
skönt när man ibland har svårt att hitta dit man ska.
kram från myssa....

Patsy
2005-06-27, 23:37
Javisst Myssa, det är klart bekvämare att ta en taxi, men även ett bra pris från Chania till Heraklion blir nog ett för högt pris. Kanske om man kan dela en taxi på 4-5 pers. ok.
Det klart bekvämaste är ju ändå att flyga till Heraklion om det är dit man ska... men tyvärr gick inte det den här gången.

Patsy / som landar i Heraklion på torsdag _B-anana

myssa
2005-06-27, 23:57
jag förstod att ni inte fått flyg till heraklion och det går säkert utmärkt med buss också.hoppas att du får veta om busstiderna av någon som vet och att ni får en underbar vistelse på kreta.
kram myssa.....

Patsy
2005-06-28, 00:09
Jadå, oavsett buss eller taxi så ska vi ha några härliga dagar på vårt älskade Kreta det är ett som är säkert. Är just nu i nån sorts packningsrusstadie med kläder utspridda över hela huset, vet inte vad jag ska packa ner trots att jag gjort samma resa ett dussin gånger.
Bara två dagar kvar....:)
Patsy

Calle
2005-06-28, 03:52
En kompis till mig landar i Chania lördag kväll kl 19.55, hur är det med bussar till Heraklion så dags på kvällen? Tar man först en buss in till Chania stad och därifrån buss till Heraklion? Enligt en tidtabell som jag hittat på nätet går sista bussen 22.30, men någon har sagt 21.00. Kanske sista från flygplatsen 21.00 och sista från stan 22.30. Är det någon på Kalimera som är berest, ja det är klart, men jag menar känner till bussarna i Chania.
:confused:
Patsy

Hej!
Det finns flygbuss mellan flygplatsen och busstorget i Chania, men bara några gånger per dygn.
Taxi ner från flygplatsen till busstorget kostar 13-15 Euro beroende på mängden tungt bagage.
Buss Chania-Rethymno kostar 6 Euro. Åker man vidare till Iraklio från Rethymno så kostar det typ samma summa eller 50 cent mer (så räkna med totalt 13 Euro för buss-trippen!).
Sista bussen från Chania till Iraklio går 21.00 enligt den senaste tidtabellen.

Calle!

Patsy
2005-06-28, 22:21
Hej!
Det finns flygbuss mellan flygplatsen och busstorget i Chania, men bara några gånger per dygn.
Taxi ner från flygplatsen till busstorget kostar 13-15 Euro beroende på mängden tungt bagage.
Buss Chania-Rethymno kostar 6 Euro. Åker man vidare till Iraklio från Rethymno så kostar det typ samma summa eller 50 cent mer (så räkna med totalt 13 Euro för buss-trippen!).
Sista bussen från Chania till Iraklio går 21.00 enligt den senaste tidtabellen.

Calle!

Tack Calle
Man måste ha turen på sin sida om man ska hinna med 21.00-bussen förstår jag. Inget krångel med bagaget och sånt.
Patsy

Patsy
2005-07-03, 09:48
Hej alla Kalimeror.
Nu ar vi alla pa plats i Analipsi, det blev privat taxi. En god van och jag akte och hamtade dem som kom till Chania. Det blev en harlig utflykt. Synd att det blev morkt pa hemvagen. Vi har ju inte sa ljusa kvallar har som hemma. Nu ska vi bara njuta i solen och varmen, vi hade 37 grader har igar. Harligt bye_bye

Halsningar Patsy

Margaretha
2005-07-05, 12:06
Hej!

Vi landar också i Chania men ska vidare till Heraklion. Vi har åkt den sträckan med buss tidigare men nu är vi i tidsbrist för att hinna en båt som går vidare så jag undrar om någon här på Kalimera vet priset på en taxi sträckan Chania-Heraklion eller om någon vet var man kan söka svaret på nätet.

Margaretha