handdator

Visa fullständig version : Vad nu då??? (Färjor)


jensohlsson
2005-06-27, 19:19
Har det hänt något med färjeförbindelsen till Dodekaneserna från Piraeus i år? Det har ju alltid gått minst en båt varje dag till Patmos, Kos och Rhodos, men när jag nu sökte var det väldigt skralt. "Anthi Marina" på tisdag, "Rodanthi" och "Blue Star" på onsdag och vända till med "Anthi Marina" på torsdagen. That´s it! Stämmer det verkligen..??

Jag är i grunden misstänksam mot alla grekiska tidtabeller, så jag hoppas att det är är helt fel, för annars blir det ett helvete att ta sig till och från Patmos i sommar. Någon som vet?

/Jens

inkfish
2005-06-27, 19:46
Gjorde just en snabbkik på bluestarferries.gr, enligt deras tidtabell går de Piraeus-Kos- Rodos må-on-fr-lö, med stopp på Patmos två av dagarna.

Skulle du missa dessa två dagar kan du alltså ta dig till Kos eller Rodos två andra dagar i veckan och vidare uppåt därifrån.

Om jag tittade rätt i hastigheten.

jensohlsson
2005-06-27, 20:16
jo.. men det är ändå ingenting mot de dagliga turerna de haft i typ 25 år...

/Jens

inkfish
2005-06-27, 20:20
Fast detta gäller ju bara Bluestar. Har du kollat på GA:s egen hemsida? Där såg jag en färja för ett tag sen som aldrig dök upp på gtp. Pusslar du med Blue star och GA kanske du får dagliga turer.

jensohlsson
2005-06-27, 22:08
jo, jag försökte gå in på GA:s sida, men det gick inte så bra. Jag knappade in "www.ga-ferries.gr", men det gick inte. Är det rätt adress..?

GA måste ha dragit ner ordentligt, för de har ensamma alltid kör dagliga turer sedan många år, plus Blue Star.

/Jens

jensohlsson
2005-06-27, 22:19
Nu har det ordnat sig. Den tredje tdtabellssidan jag kollade på hade alla turer. GA går varje dag, Blue Star några dagar, så allt verkar vara som vanligt.

Här kommer en länk där man kan hitta färjorna till Patmos.

Sedan klickar man vidare till boking... Då hittar man förbindelse varje dag.

/Jens

Janérik
2005-06-27, 22:24
Nu minns jag inte om NEL brukar köra även ner mot Rhodos men jag vet att de körde dagliga turer till Samos förra sommaren. Nu finns de inte med i tidtabellerna på den linjen. Tyvärr får jag inte deras hemsida att funka på engelska i någon av mina webbläsare och grekiska sidan klarar jag inte av att söka på.
Kan det vara så att de inte finns med i GTP men kör ändå?
Låter ju otroligt att de inte skulle köra åminstone Samos då de har nya snabbåtar att köra med.

Mvh Janérik