handdator

Visa fullständig version : Frågor om Antipaxi!


ZoM
2007-12-03, 21:55
HejHej

Vi har blivit frälsta i hur stränderna ser ut på den lilla ön. Vi funderar på hur man tar sig dit, vi vet ju att det är båt som gäller.:rolleyes: Vi söker efter alternativ, båttur t/r dit och hur man i så fall tar sig mellan stränderna och någon taverna., eller om man kan åka med en båt som stannar vid de olika stränderna en heldag, och kanske stannar vid blå grottan på Paxos. Vet någon, och släng gärna med priser!!!

Mvh ZoM

Katta
2007-12-03, 23:50
Hej!

Ifrån Paxos (Gaios) går det badbåtar tur o retur till Antipaxos många gånger per dag. Båtarna går till antingen Vrika eller Voutoumi, två helt underbara stränder! Själv så föredrar jag strand nr. 2 Voutoumi. Stenar på stranden och den mjukaste sand i vattnet. Och så får man inte glömma den helt fantastiska tavernan uppe på toppen! Smaskig mat med ljuvlig utsikt! Båttturen tar ca 15 min. men jag kommer tyvärr inte ihåg vad den kostade! Även Vrika har taverna.

Det finns inga hotell på Antipaxos men det finns ett fåtal hus att hyra.
På Paxos däremot finns det massor att välja på! En jätte mysig ö med många fina stränder.

Man kan säkerligen få tag på en heldagstur med båt som kör hela "racet" dvs. strandhugg på olika ställen, lunch och grottor. Det vanligaste är väl att man tar en sådan ifrån antingen Parga eller Corfu, men det lär ju finnas den typen av organiserad båttur även ifrån Paxos.

bye_byeKatta

Kalimera
2007-12-04, 08:19
Vi åkte dit från Parga, då ingick en tur till blå grottan på Paxos, och två tre timmar i Gaios på Paxos. Båten stannade för bad på Antipaxi. Turen kostade cirka 25 €.

Eva L
2007-12-04, 16:38
Jag åkte med båten Marco Polo eller liknande namn. Mycket trevlig båt och en mycket charmig kapten. En liknande tur gjorde jag för 25 år sedan från Corfu.

Eva

ZoM
2007-12-04, 19:29
Hej!
Tack för era svar, jag tänkte jag skulle förtydliga lite.

Vi kommer åka från Korfu stad. Tanken är en heldagsutflyckt.

Janne, tror du att det går liknade färd från korfu som från Parga?

Mvh ZoM

Kalimera
2007-12-04, 21:40
Janne, tror du att det går liknade färd från korfu som från Parga?Vet inte hur det är med Paxos, men till Parga gick det utflykter från Korfu när vi var i Parga.