handdator

Visa fullständig version : Kopiera DVD


Peter
2007-12-01, 16:48
Som jag nämnt i en annan tråd så har jag fastnat i musik-DVD-träsket. Mot min vilja egentligen. Men jag blev "matad" med DVD:er från olika håll och dessa var jag ju tvungen att titta på och sedan var det kört... __D :eek: :D

Och naturligtvis kopierar vi fram och tillbaka... Ang_elx Det är ju inga problem när DVD:n redan är rippad. Men nu har jag några orginal som jag rippat och kodat av med DVD Decrypter (suveränt pgm!). Så jag har några filer som vardera är 5 - 6 Gig som jag behöver bränna ner på DVD. Helst då utan att tappa i kvalitet. Jag såg något om ett pgm som hette DVD Shrink men är det någon här som har fler tips?

Jag frågar här för just nu är jag för lat för att söka av nätet... Ang_elx snyft_drop Samtidigt kan jag ge ett tips. För de DVD:er som inte är dubbel-layer eller över 4,8 Gig, kan man använda ett pgm som heter Clone DVD. Kodar av och kopierar i ett nafs utan att tappa i kvalitet.

Olaglig? Vem, jag??? :eek:

Peter

Busan
2007-12-01, 20:41
Jag använder DVD Clone till både DVD med dubbel-layer och DVD som är större än 4,8 Gig så jag begriper inte att det inte skulle funka för dig. Jag tycker definitivt det programmet är det bästa, kvaliteten blir suverän. DVD shrink testade jag för några år sen men gillade inte det.

rvh
2007-12-01, 20:56
Intressant tråd! Någon som vet om och hur man gör "bland-musik-DVD"? Alltså rippa och bränna en musik-DVD med låtar från flera olika musik-DVD?