handdator

Visa fullständig version : Aten direkt!


yeasou
2007-11-30, 12:29
Hej alla kalimerianer. Sitter i kallaren hos min bouzoukilarare i Egalio. Ikvall ska jag kopa en ny bouzouki! Jag har just gatt en lang runda genom Aten, upp till Akropolis, genom Monastiraki osv. Underbart vader ar det har, tror det ligger runt 15-17 grader! Ska ut och ata en god lunch strax med mina vanner. Bilder fran Aten kommer nar jag kommit hem igen!
MVH
Yeasou_B-anana

Lissi
2007-11-30, 12:47
Tala om att det "skriker" i grektarmen!! Så härligt det låter och jag kan "se" i tanken hur Du går..kända trakter...


Lissi - 11veckor från Aten

Ivi
2007-11-30, 12:56
Även jag vandrar genom gatorna i tankarna... En frappé vid Adrianou i solskenet vore inte så dumt :) Får nog nöja mig med glögg efter promenaden i vinterlandet i stället, inte så dumt det heller!

Ivi
-som hoppas på en höstresa till Aten med omnejd, om nu tomten gör sitt, för snäll har jag varit ;)

Riitta
2007-11-30, 13:38
Lycka till med bouzoukiköpet:)Skulle gärna vandra på Atens gator jag också,istället för att gå här hemma och städa:o

Riittabye_bye

inkfish
2007-11-30, 13:40
Härligt Yeasoubye_bye






(Men känns inte Santorini lite för långt borta?)

monica
2007-11-30, 13:57
En mil utanför Aten

Jag tycker nog att han överdriver lite :rolleyes:, hos mig är det regn och grått med 12 grader kallt eller varmt, hur man nu ser det.

Så bli inte för avundsjuka ;)

Monica

Abi
2007-11-30, 14:12
Det är bara att grattulera Yeasou :D
Och du Monica, 12 pluss vore inte så illa, regn o grått har vi ju ändå.:(

bye_byeAbi

monica
2007-11-30, 14:18
Det är bara att grattulera Yeasou :D
Och du Monica, 12 pluss vore inte så illa, regn o grått har vi ju ändå.:(

bye_byeAbi


Det blir väl så när man bor här, man blir bortskämd med vädret.
Jag för min del tycker att det är kallt eftersom det är en annan kyla här än i Sverige. Även om termometern står på 12 grader så känns det mycket kallare.

Monica

Marianne
2007-12-01, 13:17
Idag ser det fint ut när jag kollar webkameran från Aten och även Yahoo lovar 17-18 grader och sol de kommande dagarna.
Jag tror du får några toppendagar i Aten, Yeasou.
Skulle vara kul att få dina tips från den stad du känner så gott - vad tycker du att man absolut inte får missa? Har du tips på go'a matställen i de centrala stadsdelarna? Andra tips?

Ha' det bra i Aten!

yeasou
2007-12-03, 19:59
Hemma igen! Det blev bara en kortis till Aten denna gång! Jag köpte min bouzouki på fredagen.... Vilken härlig bouzouki det är! Får suga på ramarna nu en tid framåt! Den var inte billig!
Här kommer tre bilder, en av dem visar att även atenarna är på väg mot jul!
MVH
Yeasou_B-ananahttp://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/VindarnastornS.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/TomtenS.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/MandarinS.jpg

babsan
2007-12-03, 20:11
Välkommen hem :)Vilka härliga Aten-bilder
Du hade det bra förstår jag.

Barbro bye_bye

Siri A
2007-12-03, 20:51
Jippie!! Tack för bilderna.... Alltid lika kul att se.

Välkommen hem! klapp_klap

Hellen
2007-12-03, 21:06
Vilka härliga bilder! Enda skillnaden mot här hemma är väl att vi har plockat in våra apelsiner, och har dem i skålar eller på fat:D
// Helén

inkfish
2007-12-03, 21:09
Yeasou, den där med tomten skulle du inte ha lagt ut, den hade kunnat stå sig bra i Vardags-klassen i tävlingen. Underbar bildklapp_klap

Riitta
2007-12-03, 21:23
Trevligt att du fick köpt dig en fin bouzouki:)Blir alldeles sjuk av Atenbilderna:o

Riittabye_bye

yeasou
2007-12-03, 21:48
Här kommer att par bilder till. Kanske inte världens mest spännande bilder, men ändå goa att minnas till!
På fredagen var jag ju på långpromenad, tog en bild från Akropolis ned mot, Ja vad?? Vet ni det?
Den andra bilden är taget från taket på huset jag bor i när jag besöker Aten. Norrut mot bergen i Egalio! Den dagen var det som jag skrev denna trådhälsning. Och visst var det varmt Monica?! I alla fall i Egalio. Jag satt på taket och njöt en Mythos! Jag hade kunnat sitta där ännu:p

MVH
Yeasou_B-anana
http://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/FrnAcropolis.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/Utsiktfrntaket.jpg

yeasou
2007-12-03, 22:25
Monica du hade rätt, jag böjer mig och ber om förståelse, jag blandade ihop dagarna. Kanske det beror på alla de sena nätterna och allt det goda jag stoppade/hällde i mig:oPÅ fredagen var det nog bara 12-14 grader det var då jag gick min långpromiss, men på lördagen var det fint som attan!!!:cool:
MVH
Yeasou_B-anana

monica
2007-12-04, 07:32
Monica du hade rätt, jag böjer mig och ber om förståelse, jag blandade ihop dagarna. Kanske det beror på alla de sena nätterna och allt det goda jag stoppade/hällde i mig:oPÅ fredagen var det nog bara 12-14 grader det var då jag gick min långpromiss, men på lördagen var det fint som attan!!!:cool:
MVH
Yeasou_B-anana


Hej Yeasou, ha ha ha ha det var inget världsproblem om du tog fel på dagarna.
Det kan lätt bli så när man har trevligt och ska hinna dricka och äta allt, har man dessutom inte så många dagar på sig blir det stressigt värre.

Hoppas du hade trevligt och grattis till det dyra köpet, du får väl ta och bli gatumusikant nu till jul,;) alltid skramlar du väl in några kronor till risgrynsgröt flabb_flab

Monica

Siri A
2007-12-04, 08:23
Ännu mer fina bilder! Tackar för dom... flabb_flab Det är först nu jag börjar förstå hur stort Aten är... :o Härliga vyer.

Peter
2007-12-04, 16:37
Härliga bilder. Men vad är det som svävar över Acropolis på första bilden?

Peter

yeasou
2007-12-04, 17:05
Tack för kommentarerna till mina bilder! Tyvärr så tar jag alldeles för få bilder när jag är i Aten! Peter den runda pricken i luften uppe på Acropolisklippan är en ballong! Fäst med några vajrar.. Varför har jag ingen aning. Det fanns något hängande under ballongen. Kanske det är en kamera? Hela stället ser ut som en byggarbetsplats.
MVH
Uffe_B-anana

Antouan
2007-12-05, 08:27
Hej! Eftersom jag var och klättrade uppe vid Acropolis för bara 14 dagar sedan så vet jag att man under renoveringsarbetet som pågår nu, ska passa på att dokumentera Acropolis i 3D. Kamerans som de tar bilderna med sitter fäst i linor under den oranga ballongen som syns på bilden. :)