handdator

Visa fullständig version : Det Eviga Grekland!


yeasou
2007-11-24, 23:45
Hej alla Greklandsfantaster! Tänkte dela med mig lite om en bok som jag hittade på en loppis för något år sedan! Boken heter "Det Eviga Grekland" Skriven 1954. En mer charmig bok om det eviga Grekland har jag inte läst! Fina bilder och en lättläst text, som ger mig tankar om att "då skulle man ha fått vara turist i Grekland" Hittar ni boken så köp den för allt i världen!
Kolla in omslagsbilden på boken här! Ojojoj, jag hade blivit kär i denna unga dam på mindre än 1 sekund!
MVH
Yeasou_B-ananahttp://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/DetevigaGrekland.jpg

Peter
2007-11-25, 00:54
"då skulle man ha fått vara turist i Grekland"

Det är väl just det vissa söker? Det alla pratar om: Det "genuina" Grekland. Och så finns det egentligen precis "runt hörnet" fast få insett det! Det är bara att åka ut till vilken by som helst på Tinos så backar klockan 50 år... Minst! Fast det är klart. Byn är ju kanske 6- 7- 800 år gammal... Men oj vad intressant det hade varit att besöka Grekland på den tiden.

Utgiven -54! Kom mycket bra saker det året! Eller vad säger du... :D


Ojojoj, jag hade blivit kär i denna unga dam på mindre än 1 sekund!


Akta dig. Du riskerar att få konkurrens! :D Fast jag funderar mest på var bilden är tagen? Men vid nästa tur in till Malmö ska jag nog titta inom några Antikvariat... Den boken verkar läcker.

Peter

yeasou
2007-11-25, 01:46
Jovisst, Peter! Året 1954 var ett fint år, solförmörkelse har jag hört att det var den sommaren. Sen så föddes ju en del ljushuvuden det året! Nog pratat om det:p
Boken som jag hittade på en loppis för 1 krona är underbar att både läsa och att bli nostalgisk av!! Ojojoj, vad dessa resenärer fick uppleva på den tiden!! Snyft......
MVH
Yeasou_B-anana

Peter
2007-11-25, 02:26
Boken som jag hittade på en loppis för 1 krona är underbar att både läsa och att bli nostalgisk av!!

Exemplaret som dyker in genom min brevlåda om några dagar blev liiiite dyrare. Ang_elx Men vad tusan! Det är snart Jul... Och boken verkar klart läcker.

;)

Peter