handdator

Visa fullständig version : Min önskelista till Kalimera-jultomten


Zanét
2007-11-15, 19:33
Snart är det jul och som alla vet får alla snälla barn önska sig något. Här kommer min önskelista:

* En rejäl och fin Kalimera-almanacka för 2008 med 12 härliga bilder från
olika delar av Grekland.

* Som alternativ 2 samma som ovan men med bilder från det grekiska köket.

Hur ser er önskelista ut?

//Zanét bye_bye

Moster
2007-11-15, 20:36
Jag skulle kunna tänka mig en Kalimera-almanacka med 12 härliga bilder på katter, från Grekland förstås Ang_elx

Moster :)

Lissi
2007-11-15, 20:49
..och jag vill SÅ gärna ha rejäla Kalimerabadlakan! Inte så tjocka, men stora....

Lissi

Abi
2007-11-15, 22:10
..och jag vill SÅ gärna ha rejäla Kalimerabadlakan! Inte så tjocka, men stora....

Lissi

klapp_klapJa, det låter något det!:p

bye_byeAbi

Ivi
2007-11-15, 22:11
Och jag önskar att en nygammal favorit dyker upp, nämligen nyckelband. Att kunna märka resväskan med ett härligt grekblått Kalimera-band vore inte så dumt heller...:)

Ivi

inkfish
2007-11-15, 22:17
* En rejäl och fin Kalimera-almanacka för 2008 med 12 härliga bilder från
olika delar av Grekland.



Bilderna som vinner tävlingen vore ju mummaklapp_klap

Ivi
2007-11-15, 22:22
Jaaa! Det vore ju toppen klapp_klap Men då får nog nissarna jobba på med högtryck i fall det ska hinnas till denna jul...

Ivi

Athanasia
2007-11-16, 06:29
Jag önskar att Kalimera-saiten fortsätter i en trevlig anda,,,,,och badlakan(grekiskt blå med vit text)Att andan blir trevlig bestämmer ju vi,men att Janne fortsätter glädja oss med denna underbara sait.

Stinab
2007-11-16, 09:25
Snusdoselock med Kalimeralogga:D
Stinabbye_bye

Klick
2007-11-16, 09:33
Vill också ha almanacka för 2008 med bilder från Grekland. Eller kanske en ryggsäck i blått med loggan som kan användas till Greklandsresan....

Chras
2007-11-16, 10:02
Och jag önskar att en nygammal favorit dyker upp, nämligen nyckelband. Att kunna märka resväskan med ett härligt grekblått Kalimera-band vore inte så dumt heller...:)

Ivi

Instämmer.
Katt (Ouzo) har vi och foto i massor men det andra vore kul.
//Chras

Netwolf
2007-11-16, 13:25
Varje år säger vi att vi ska ha ett grekinspirerat julbord med spenatpajer och annat gott, men varje år sitter man där och käkar traditionell julskinka i alla fall. Det är svårt att övertyga släkten. ;)
Förra året lyckades vi dock med att få lite vitlök i kötbullarna i alla fall!

Vem vet, vi kanske lyckas i år! Det får bli mitt önskemål.

/Netwolf

inkfish
2007-11-16, 14:02
Tack för idén jag fick av den här tråden, har just varit på fujis sajt och beställt almanackor med mina egna Greklandsbilder_B-anana!

Kanonbra julklapp (inte minst till mig själv):)

Minx
2007-11-16, 17:18
Badlakan vore toppen och kanske lite fler modeller på t-shirts?
Nyckelband och kanske namnlappar (i nåt stryktåligt material) att märka väskan med.
Keps eller solhatt vore ju toppen..

Ajdå, stackars Kalimera tomten får en låång lista. Hehe ;)

Lisbeth K
2007-11-16, 17:46
Och jag önskar att en nygammal favorit dyker upp, nämligen nyckelband. Att kunna märka resväskan med ett härligt grekblått Kalimera-band vore inte så dumt heller...:)

Ivi
Det vore kanonbra. Bara man inte lyckas att åka med ett fullproppat "Kalimeraplan":D

Siri A
2007-11-16, 19:12
Heja badlakan!! klapp_klap

NewAnn
2007-11-16, 19:41
badlakan(grekiskt blå med vit text)
Ja det önskar jag mig med. Sedan funderar jag på att köpa en cd-guide.

Inför nästa år ser jag fram emot Jannes och Camillas salladsbok.
Linnen i större storlekar önskar jag mig också. Mvh Ann

Siri A
2007-11-16, 20:00
Jannes och Camillas salladsbok.Ja, den glömde jag helt bort. Självklart finns den med på önskelistan också...flabb_flab

Ivi
2007-11-16, 20:03
Det vore kanonbra. Bara man inte lyckas att åka med ett fullproppat "Kalimeraplan":D

Å ena sidan så vore det ju ett ganska så roligt sätt att bekanta sig med alla andra "kalimeror" vid bagagebandet...tänkte faktiskt på det!;):D

Ivi

Eva L
2007-11-16, 23:47
Fler linnen i andra färger vore trevligt. Jag har använt mitt svarta en del men det blå var för mesigt i färgen. Modellen mycket bra och välsittande.

Eva

inkfish
2007-11-20, 13:50
Tack för idén jag fick av den här tråden, har just varit på fujis sajt och beställt almanackor med mina egna Greklandsbilder!


Måste bara visa hur det blev, kan vara julklappstips om man inte klarar att göra lika fina almanackor som den Marianne visar i en annan tråd:):

http://i17.photobucket.com/albums/b74/mandalaki/alma_nacka.jpg

Jag är helnöjd! Jättekul att se sina egna bilder på blankt fint fotopapper. De kostade 199 kr styck (finns en större variant också för 249) och låg i brevlådan efter fyra dagar_B-anana

Marianne
2007-11-20, 14:44
Ja, de ser verkligen jättefina ut. Och dina almanackor har den fördel, att de väger mycket mindre om man ska skicka dem med posten, än den ganska tunga plasthållaren som jag använder.
Det är något extra med egna favoritbilder i almanackan.bye_bye

Jag röstar också på TUNNA badlakan. Härliga blå badlakan med KALIMERA i vita bokstäver.
Intill vidare får dessa duga;)flabb_flab.
http://i45.photobucket.com/albums/f84/Marianne45/Greece/IMG_5092.jpg

Jag tror det blåste mer än vad som syns på havet den dagen på Kato Alyki-stranden, t o m skorna fick stenar så de inte blåste bort.flabb_flab:D

Siri A
2007-11-20, 15:27
De kostade 199 kr styck (finns en större variant också för 249) och låg i brevlådan efter fyra dagar_B-ananaOm du hade beställt hos önskefoto hede dom kostat 169:-/st. ;) Jag köper alltid almenackor varje år där. Det brukar bli sådär 6-7 st. Alla släktingar förväntar sig att få en i julklapp.

Din kalender blev jätte fin, inkfish! klapp_klap Visst är det kul att sitta och titta igenom alla bilder... och den där måste vara med... och den också... nej, nu blev det för många... :rolleyes: :D

ofelia
2007-11-20, 15:46
Jag önskar mig badlakan.
/Ofelia

Minx
2007-11-20, 20:31
Kom på en sak till... kalimera-flipflops skulle ju vara toppen! Att sticka in fötterna i inte bara på semestern utan hemma oxå:)
Härligt isblå med kalimera text!

Arne
2007-11-20, 21:05
Nja,, jag när en tanke att en verkligt fin present, vi alla kunde oss giva, det är att inhandla ett ex var av Jannes nya bok!!! Må den kosta en skärv, men då kunna vi i alla fall bidraga med lite pengar för denna sexmånaderstur Janne och C genomfört detta år.

Arne

Abi
2007-11-20, 21:50
Nja,, jag när en tanke att en verkligt fin present, vi alla kunde oss giva, det är att inhandla ett ex var av Jannes nya bok!!! Må den kosta en skärv, men då kunna vi i alla fall bidraga med lite pengar för denna sexmånaderstur Janne och C genomfört detta år.

Arne

Ja, givetvis vill man bidraga, när man har haft den härliga bloggen att kolla in varje dag. Dessutom är jag säker på att det blir en läsvärd bok, om o om igen........:D

bye_byeAbi

inkfish
2007-11-20, 22:33
Om du hade beställt hos önskefoto hede dom kostat 169:-/st.

Det tror jag säkert, men jag var så ivrig så jag tog första träffen på google eftersom fuji dessutom borde vara kvalité:)

Chris
2007-11-22, 05:38
Förra julen fick jag en urfin kalender med bilder från höstens resa. Nu återstår bara decemberbilden - Kini Syros i kvällsbelysning (jättefin). Så en ny vore på sin
plats.

Å boken naturligtvis! Ja, alla upptänkliga saker som kommit fram här på forumet.

En annan sak som jag gärna önskar mig är Kalimera spännband i lite olika längder. Bra till allt!

Chris
bye_bye

lille
2007-11-22, 20:51
badlakan(grekiskt blå med vit text)

Da hadde det nok kommet en bestilling fra Norge også :)