handdator

Visa fullständig version : Kalimeraträff i Lund 8 MARS kl 19.00


Zanét
2007-11-15, 18:56
Lissi och jag diskuterade precis i en annan tråd om när vi skulle kunna ha en Kalimeraträff i Lund och därför startar jag nu upp ny tråd här.

Personligen tycker jag nog att en Kalimeraträff hade varit lämpligt under de första månaderna av 2008, d v s innan folk börjar åka ner till Grekland igen. Lissi tyckte att maj var en bra månad.

Vad tycker ni andra?

//Zanét bye_bye

CarinaN
2007-11-15, 19:55
Vi kommer gärna på en Kalimeraträff till våren. Mars låter väl bra, innan Greklandsresandet har börjat ta fart. Mysigt att träffas då och få höra vad alla har för resplaner....

Carinabye_bye

Lissi
2007-11-15, 20:46
Men så kul! Då är vi redan minst 6klapp_klapklapp_klap

Lissi

CarinaN
2007-11-16, 14:27
Vill redan nu påminna om att vi bara kan delta om träffen blir en JÄMN vecka. Alltså får det bli den 8 mars eller den 5 april om vi vill hålla oss kring mars månad. 22 mars är det ju påskafton (tidigt i år!), då är det kanske inte så aktuellt?

Carina

Lissi
2007-11-16, 14:33
8 mars vore väl jättebra! I mars händer så lite, sen efter påsk blir det trädgårdsjobb, vårutflykter och Greklandsresorna börjar för vissa
Det är väl bara att bestämma dag redan nu och sen se hur många vi kan bli, eller hur Zanet?? Ska vi bestämma 8 mars??

Carina: Ert "hotellrum" är redan prel.bokat;)

Lissi

Moster
2008-01-12, 21:24
Jag tar för givet att Kalimera-festen blir den 8 mars. Ska det vara i Lund på Restaurang Eros? Och vilken tid börjar det? Vi var med i fjol och hade kul, så därför tänkte vi (läs Yeasous orkester och Lena och Moster) komma i år oxå :p

Moster :)

http://i166.photobucket.com/albums/u117/mosterjanet/YeasousOrkester.jpg

Zanét
2008-01-12, 23:32
8 Mars är ju redan bestämt och platsen brukar ju vara Restaurang Eros. Vad säger ni andra som också brukar gå på de sydliga träffarna - Eros som vanligt eller finns där andra förslag? För min del är det helt OK med Eros :)
//Zanét bye_bye

Lissi
2008-01-13, 00:22
8 mars står fast som vi sagt tidigare.
Claes och jag, CarinaN och Percy kommer också.
Fördelen med Eros är ju att där kan man reservera bord så alla som vill får plats. Vi har ju haft alla Lundaträffar sen 2005 på Eros och jag tycker att maten varit jättegod och personalen så trevlig så varför byta??

Om vi sen får lika härlig livemusik som förra året så är det bara att tacka klapp_klapoch se fram emot en trevlig kväll.:D

Som vanligt så ringer var och en själv och anmäler. Kl 19 kan väl vara en bra tid?

Lissi

Zanét
2008-01-13, 12:40
Som vanligt så ringer var och en själv och anmäler. Kl 19 kan väl vara en bra tid?
Som vanligt så är telefonnumret dit 046 - 211 28 85 och ange att det gäller Kalimeraträffen.

Kl 19 är en bra tid tycker jag också!

Viktigt också att om ni anmäler er och sedan skulle få förhinder, så är både Nikos och Alekos väldigt tacksamma för att ni ringer dit och avbokar :)

Det enda jag tar på mig är att meddela restaurangen om att träffen är Lördagen den 8 mars.

Sist var vi väl ett 15-20-tal som mötte upp och det hade varit roligt om det blev ännu större anslutning denna gång. :D

//Zanét bye_bye

Zanét
2008-01-13, 17:35
Jag har precis ringt och talat med Alekos på Eros! Datum är antecknat så nu är det bara att ringa och anmäla sig. Vi, d v s jag och Zissis, är anmälda :D
//Zanét bye_bye

Lissi
2008-01-13, 21:20
..och i veckan anmäler jag oss + CarinaN och Percy. Då är vi 10 i alla fall för vi hade ju eminenta musiker med sällskap på G också så det blir en BRA början!:D

Lissi

CarinaN
2008-01-13, 21:35
Tack för att du fixar anmälan åt oss Lissi!
Vi ser fram emot en lika trevlig Kalimerafest som sist!

Carinabye_bye

yeasou
2008-01-14, 17:44
Nu har jag beställt bord jag med!! Vi blir Yeasou, Moster, Uffe och Lena. Vi tar med våra kompisar nya bozze och gittan för säkerhets skull:D

Yea sas
Yeasou_B-anana

Lissi
2008-01-14, 18:09
ÅH så härligt!

Vi är också anmälda nu så nu är vi 10!
Fler vill vi bli!_B-anana


Lissi

Antouan
2008-01-16, 21:02
Hej!

Det låter verkligen som om det kan bli en riktigt rolig träff i Lund, nu tillhör jag ju inte de som brukar gå på de sydliga träffarna, men om det inte är något hinder (och om det finns bord) så kommer jag gärna tillsammans med min make och dotter.

/Antouan bye_bye

Lissi
2008-01-16, 22:06
Åh så roligt med "nya " ansikten! Det är bara att ringa och anmäla sig.:D Det finns gott om plats för alla som vill vara med.

VÄLKOMNA!

Lissi

Hellen
2008-01-17, 09:03
Hoppas ni får lika kul som i våras, vi kommer tyvärr inte denna gången.
// Helén

babsan
2008-01-19, 16:48
En Uddevallabo hänger också på ;).
Tar följe med Yeasou o kompani:D.

Barbro :)

Lissi
2008-01-19, 17:21
Åh så trevligt babsan! Nu är vi ju ganska mångaklapp_klap

Lissi

Antouan
2008-01-25, 19:38
Nu har jag också bokat bord så 3/4 av familjen kommer till Lund._B-anana Lillebror föredrar att stanna hemma, för att ha hela huset för sig själv...
Vi andra ser fram emot att få träffa Er!

Zanét
2008-01-27, 19:22
Så roligt att fler som inte varit med tidigare också anmält sig _B-ananaMåste ju vara en hel del som anmält sig nu :D

//Zanét bye_bye

CarinaN
2008-02-25, 17:31
Nu är det inte så länge kvar. Är det någon som har koll på hur många vi blir?

Carina

Lissi
2008-02-25, 18:06
MINST 14 blir vi ju! De som skrivit här om jag räknat rätt...Det blir en lagom stor samling...kanske är fler som anmält sig "utanför" forumet och det är bara roligt!! Nu har man chans att prata med alla!:D

Några till vore ju jättekul..kom igen alla Skåningar!!!;)

Lissi

ciakoohler
2008-02-25, 18:16
Jag kommer också !!!!!!!!!!!!!!

snorfus
2008-02-25, 19:36
Vi kommer oxå!!!!...

Lissi
2008-02-25, 19:36
ÅH så roligt Cia!!!! _B-ananaDet var SÅ länge sen vi sågs....Härligt ska det bli att ses.

Lissi

Lissi
2008-02-25, 19:39
Vi kommer oxå!!!!...

Härligt , härligt! klapp_klapklapp_klapNästan hela "Landskronaligan" m a o....fast Bjuv igger ju en bit ifrån förstås!



Cellbe: Kommer ni????


Lissi

CarinaN
2008-02-25, 19:59
Så roligt!!! Då får man träffa både obekanta och bekantaflabb_flab.

Tom och Bodil... kommer ni?

Carina

Celbe
2008-02-26, 08:19
Cellbe: Kommer ni????


Lissi

Jodå, vi kommer :D, vilket påminner mig om att jag ska kolla tågtiderna.

Celbe

Lissi
2008-02-26, 08:21
Härligt då är vi ju ca 20!! Vilken kväll vi fårflabb_flab

Lissi

Lissi
2008-03-02, 00:12
Vill bara säga till alla som ska till Eros på lördag: VÄLKOMNA!!!!!

Lissi

CarinaN
2008-03-02, 21:01
Tack, tack! Ser fram emot att träffa er alla och att än en gång få äta den goda maten på Eros!_B-anana

Vi ska ju först hinna en runda till Tyskland på fredagen. Percy har just varit iväg och bytt till sommardäck, dubbdäck i Tyskland lär straffa sig ordentligt. Så nu får det INTE bli vinterväglag den här veckan...

Carinabye_bye

Lissi
2008-03-02, 21:10
Carina: Ingen risk för snö! Jag fick vinterdäck pålagda den enda dag det snöade i början på januari...Onödigt jobb m a o.

Nu ser vi fram emot en trevlig helg! Kör försiktigt så ses vi på fredag och laddar för lördagen;)

Lissi

Peter
2008-03-04, 17:13
Ytterligare 1 + 2 gäster anmälda. Fast nu börjar det tydligen bli ont om plats...

Peter

Lissi
2008-03-04, 17:36
Ytterligare 1 + 2 gäster anmälda. Fast nu börjar det tydligen bli ont om plats...

Peter

Men så himla kul Peter!!!!! Ont om plats??Ang_elx Icke -finns det hjärterum så finns det stjärterum , sa alltid min fd, nu avlidna svärmor:D

Det finns plats för fler....VÄLKOMNA!

Lissi

Moster
2008-03-04, 20:02
Carina: Ingen risk för snö! Jag fick vinterdäck pålagda den enda dag det snöade i början på januari...Onödigt jobb m a o.
Nu ser vi fram emot en trevlig helg! Kör försiktigt så ses vi på fredag och laddar för lördagen;)
Lissi

Ikväll har vi haft både snöfall och åska :eek: Så än är inte vintern över, verkar det som!

Moster :)

Lissi
2008-03-04, 20:25
Jo, jag blev varse snön i morse!!:mad::mad::mad: Varför skrev jag så i går?
Jag trodde annars att snön i Aten var den vi skulle få uppleva i år....

Lissi - som aldrig ska skämta om snö mer

CarinaN
2008-03-04, 22:01
Ikväll har vi haft både snöfall och åska :eek: Så än är inte vintern över, verkar det som!

Moster :)

Inte bra :mad:. Hoppas det blir bättre väder tills vi ska åka från Kalmar på torsdag kväll. Det är verkligen skrattretande; i söndags eftermiddag var Percy i väg och bytte till sommardäck. Sen på kvällen när vi gick och la oss visade termometern -3 grader (vilket den inte har gjort på hur länge som helst). I går morse var det rejäl halka när jag åkte iväg till jobbet, de t o m varnade på radion. Jag fick både vara rädd för att köra av vägen och för att möta polisen, det är ju faktiskt lag på att ha vinterdäck på (om det är vinterväglag) hela mars ut.

Carina

Athina
2008-03-07, 12:13
Hej!
Blir lite nyfiken på era träffar! Har själv bott i Athen och Lund i många år och har vistats mycket på Eros under studietiden så hälsa Alekos från Christina! Kan tyvärr inte den 8 men undrar lite för framtiden om träffarna är öppna för alla eller om ni är ett gäng som brukar resa ihop i Grekland eller så? Själva åker vi till Amorgos och Naxos i juni!
/Athina

Lissi
2008-03-07, 15:14
Athina!
Träffarna är öppna för ALLA på Kalimera och även andra Greklandsintresserade. I Lund har vi haft regelbundna träffar sen ett par -tre år tillbaks. Vi har alltid träffats på Eros och ibland är vi många som denna gången och ibland är vi färre! Du är så välkommen nästa gång , som jag redan nu kan säga att den nog blir 15 november. ;)
..så vet ni det alla ni andra!!:D Ni kan reservera den kvällen redan nu. Det kallas framförhållning.....:rolleyes:
Men innan dess så ses vi i morgon_B-anana

Lissi

Moster
2008-03-07, 15:28
.. nästa gång , som jag redan nu kan säga att den nog blir 15 november .. så vet ni det alla ni andra!! Ni kan reservera den kvällen redan nu. Det kallas framförhållning..... Lissi

Ja det kan man kalla framförhållning Ang_elx;) Men tack för tipset, nu vet vi ju när vi INTE ska boka in "Gåsamiddan"

Moster :)

Lissi
2008-03-07, 17:04
Ja det kan man kalla framförhållning Ang_elx;) Men tack för tipset, nu vet vi ju när vi INTE ska boka in "Gåsamiddan"
Moster :)

Vi sa första gången vi hade träff i Lund att andra lördagen i nov varje år träffas de som vill på Eros, men sen blev det av olika skäl ändrat till den andra lördan JÄMN vecka.... och sen blev det även en vårträff;)

Lissi

Athina
2008-03-07, 19:48
Hej!
Försökte skicka från jobb innan men det verkar inte gått fram? Jag har
själv bott i Lund och Athen flera år (hälsa Alekos från "norskan" Christina) Har en fråga: Kalimeraträffarna, är de öppna för alla eller är ni ett gäng som brukar resa eller träffas i Grekland ihop? Ni verkar känna varandra rätt bra! Vi vill gärna vara med men nu såg jag det lite sent, har redan bokat hingstvisning(!) men vill gärna träffa Greklandsentusiaster framgent!
/Athina

Athina
2008-03-07, 20:01
Tack för svaret! Jag gillar framförhållning, inget jag lärde mig att praktisera i Grekland dock....Hoppas ni har en mysig kväll på Eros! Passa på att dansa lite på borden så kommer vi gärna på nästa träff!
/Athina

Riitta
2008-03-08, 08:54
ÖNSKAR ER ALLA EN VÄLDIGT TREVLIG KVÄLL PÅ EROS_B-anana_B-anana (Vet ju att det blir så:))


Riittabye_bye

Kalimera
2008-03-09, 11:12
Hur var festen? Har ni några bilder att visa? Är bra nyfiiken! :D

yeasou
2008-03-09, 11:46
Hej Janne och Camilla. Här kommer en av Babsans bilder från igår kväll. Efterdyningarna av det goda som inmundigades har snart lagt sig, i alla fall i min skalle!!!!!
Ni skulle varit med!!
MVH
Babsan, Moster och den som detta skrivit har_B-anana

http://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/YeasousorkesterEros080308.jpg

Zanét
2008-03-09, 11:47
Som alltid annars så var även gårdagens Lundaträff hellyckad, med såväl gamla bekanta som nytillkomna ansikten - ett muntert gäng som verkade trivas i varandras närvaro från första stund.

Musik blev det också i dubbel bemärkelse, dels förträffliga Yeasous orkester samt bouzoukispelaren Konstantin som underhöll oss kvällen lång - BRAVO! klapp_klap

Vill passa på att tacka alla för en riktigt trevlig kväll samt sist men inte minst stort tack till EROS med personal för den goda maten, service etc klapp_klap

Om vi följer traditionen, vilken ser ut att ha blivit riktigt förankrad, så blir nästa träff lördagen den 15 november 2008 - På glatt återseende då :D

//Zanét bye_bye Zissis bye_bye

Lissi
2008-03-09, 11:47
Hur var festen? Har ni några bilder att visa? Är bra nyfiiken! :D

Hej och godmorgon!

Åh så trevligt vi hade och just nu sitter vi, Carina och jag, och ska se alla bilder och bestämma vilka vi ska lägga ut. Ska vi skicka bilderna till Dig eller ska vi försöka lägga bilder i rad i denna tråd via photobucket??(SVÅRT:()

Kvällen blev lång och vi var drygt 25 personer och vi hade dubbel musikunderhållning, alltså musik hela kvällen. Det trevligaste var att så många "nya" vågade sig till Eros och vi "gamlingar" tyckte förstås också att det var trevligt att ses igen.

TACK ALLA FÖR EN JÄTTETREVLIG KVÄLL!klapp_klapklapp_klap

Lissi och CarinaN

Kalimera
2008-03-09, 11:50
Ska vi skicka bilderna till Dig eller ska vi försöka lägga bilder i rad i denna tråd via photobucket??Lissi och CarinaNGör det ni tycker är enklast, skickar ni till mig kan jag anpassaa bilderna till forumet.

Lissi
2008-03-09, 12:13
Jättebra Janne! Då skickar vi under eftermiddagen...

Lissi och CarinaN

Antouan
2008-03-09, 14:55
Tack för en riktigt rolig kväll med god mat och härlig musik! Jättekul att få träffa så många nya och trevliga människor.

Det trevligaste var att så många "nya" vågade sig till Eros

Hälsningar från 3 modiga ;)

Celbe
2008-03-09, 15:43
Vi tackar också för en jättetrevlig kväll på Eros :D! Mycket god mat, glada människor och härlig musik.

Och av någon anledning går det alldeles utmärkt att jobba idag. Det måste vara gårdagskvällens övningar som gör det ;). Dessa kan alltså rekommenderas!

Celbe x 2

Kalimera
2008-03-09, 15:45
Jättebra Janne! Då skickar vi under eftermiddagen...

Lissi och CarinaNNu ligger bilderna ute. (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=13363)

Lissi
2008-03-09, 15:50
Tack Janne!

Lördag 15 nov är nästa träff:D
Välkomna då!

Lissi

CarinaN
2008-03-09, 18:37
Och nu har vi Kalmariter landat här hemma igen. Måste erkänna att vi är rätt möra nu efter att ha kört de nästan 30 milen i eftermiddag.

Tack än en gång alla pigga, glada människor för en jättetrevlig kväll!
Och Lissi och Claes.... man har det bättre hos er än på ett femstjärnigt hotell bye_bye.

Carina

snorfus
2008-03-09, 20:20
Vi tyckte det var en mycket trevlig kväll.Roligt att se nya ansikten också.Carina och Patricbye_bye..