handdator

Visa fullständig version : Sammanslagen tråd - I skuggan av en liten ouzo


blues
2007-10-23, 15:35
Nu när höstmörkret kommer allt närmare, kan det ju vara gott med en god bok. Staffan Stolpe (Från min grekiska grotta, Morea och Olympia) har nu kommit med en ny bok. "I skuggan av en liten ouzo". Smaka bara på titeln. Har man läst någon av hans tidigare böcker, så vet man precis vad det handlar om. Han förmedlar det vi saknar just nu nämligen kunskap om och kärlek till det grekiska. Har just läst ut denna lilla underbara bok och kan utan vidare rekommendera den till alla som har sitt hjärta i Grekland. Synnerligen läsvärd!

Jimmy J

NewAnn
2007-10-30, 20:31
Att du inte fått några kommentarer än beror säkert på att en liknande tråd varit verksam under off topic musik, film och litteratur.
Boken har jag beställt och fått hem men har ännu inte börjat läsa den. Tänkte den skulle få va lite bonus när jag varit duktig med grekiskan (läser grekiska på distans vid umeå universitet) så vi får se när jag tycker jag har varit flitig nog för att få börja läsa ett kapitel :). Mvh Ann

Klick
2007-11-15, 09:21
För nån vecka sedan såg jag ett tips på bok i Metro... Boken heter "I skuggan av en liten ouzo" av Staffan Stolpe. Finns att köpa på

www.bokus.com (http://www.bokus.com) för 169 kr (inkl frakt och moms)

Har nämligen själv köpt den i julklapp till mig själv eller nån annan....

MalinEF
2007-11-15, 23:13
Jag önskar mig denna i julklapp. Såg recensionen i Svenska Dagbladet och blev naturligtvis omedelbart intresserad. Kul att några redan hunnit läsa den och tycker att den var bra.

Lissi
2007-11-16, 08:15
Bolen är så"grekisk", en riktig hjärtevärmare! När man sen varit just i Kardamili som han skriver mycket om så är det ju extra lätt att se "bilderna" framför sig....

Lissi

Ivi
2007-11-16, 14:35
Aha! Höstresan 2008 (som vi förhoppningsvis har råd med :rolleyes:) kommer mest troligt att bli en kombinationsresa Aten/Peloponnesos. Kardamili hade redan noterats som ett utav alternativen till basort, när man funderar på att upptäcka Peloponnesos. Men det kanske blir lite väl långt borta från Aten även om vi har tänkt hyra bil...:confused: Vill helst inte färdas hur många timmar som helst i bilen. Måste läsa boken hur som helst!

Ivi

Titti
2007-11-16, 21:43
Måste läsa boken hur som helst!

Ivi

Ja Ivi, gör det! Den är helt underbar! Inte klokt vilken grek-känsla! Man blir alldeles lycklig av att läsa den.:D

Riitta
2007-11-16, 22:28
Får önska mig den i julklapp:)
Riittabye_bye

Frappe
2007-11-17, 13:57
Får önska mig den i julklapp:)
Riittabye_bye

Det har jag oxå gjort!

Camilla

aake
2007-11-17, 14:57
Tack för tipset! Har nu beställt boken på mitt bibliotek och den kommer väl om någon vecka.

aake

Lisbeth K
2007-11-18, 09:24
snyft_dropBoken ej tillgänglig står det när jag trycker på beställarknappen!!! Dubbelsnyft_drop
Ska "googla" runt på andra sidor & se...............

Lisbeth K
2007-11-18, 09:33
:DHittat boken .........._B-ananaNu ska jag läsa, njuta & längta....bye_bye

Netwolf
2007-11-18, 10:18
snyft_dropBoken ej tillgänglig står det när jag trycker på beställarknappen!!! Dubbelsnyft_drop
Ska "googla" runt på andra sidor & se...............
Jag beställde från Internetbokhandeln. 160 pix inkl frakt_B-anana

naxoss
2007-11-18, 13:27
Har just beställt den som julklapp till mig, på Adlibris. 153 kronor och ingen fraktavgift. Kommer om 2-5 dagar.
Skall bli jättespännande att läsa den. Får se om jag kan vänta till jul eller om jag läser den först och sedan slår in den till mig i julklapp...

Lena

zeus
2007-11-20, 22:40
Har just beställt den som julklapp till mig, på Adlibris. 153 kronor och ingen fraktavgift. Kommer om 2-5 dagar.
Skall bli jättespännande att läsa den. Får se om jag kan vänta till jul eller om jag läser den först och sedan slår in den till mig i julklapp...

Lena

Jag har också beställt boken.den är tänkt som en julklapp till mig själv men troligen är den redan läst då.
Lena:tack för tipset om adlibris
-Zeus-

skrutt
2007-12-01, 11:11
bye_byeTack Blues för rek. av boken "I skuggan av en liten ouzo"...underbar läsning så här i vinter??? tider!
Det är skönt att drömma sej tillbaka till Grekland och sommaren...hoppas fler än jag njuter av boken...TACK igenflabb_flab

Riitta
2007-12-21, 13:47
Fick boken igår i födelsadagspresentklapp_klapSer fram emot och börja läsa den:)

Riittabye_bye

Kalimera
2007-12-21, 13:58
Ser fram emot och börja läsa denJag läser den just nu, en perfekt "jul-läsa-bok". :)

Wardakis
2007-12-21, 14:11
Nu har jag slutat på mitt jobb och gissa vad jag fick i avskedsgåva?
Gunilla

naxoss
2007-12-21, 14:22
Har inte läst den än, faktiskt. (Se ovan skrivet inlägg av mig)
Slog in den och väntar nu på att tomten skall komma med den... Spännande...!

Lena

aake
2007-12-21, 14:46
Kalimera!
Har just läst "I skuggan av en liten Ouzo. Den var både underhållande och lärorik för att man får en liten inblick varför och när en grek gör saker som vi inte är vana vid. Rekommenderas.
aake.

Birger
2008-01-15, 20:10
Jag läser den just nu, en perfekt "jul-läsa-bok". :)

Mycket trevlig och läsvärd bok men varför står det inget om Staffan Stolpe under avsnittet "OM GREKLAND" - "Litteratur"?