handdator

Visa fullständig version : parga-corfu


Monica S
2007-11-13, 20:57
Hej
Vi är en familj på 4 som ÄLSKAR Corfu och Kassiopi. Vi bokar eget boende på Corfu. Tyvärr så har flygbolagen dragit antalet platser till Corfu, så tänkte pröva något nytt. Flyga till Parga och sedan åka båt till Corfu. Finns det någon som gjort eller känner någon som gjort det? Allstå åkt båt från Igoumenitsa-Corfu? Hur långt tid tar det och vad är det för slag färja som går däremellan? Vi kan verkligen rekommendera Kassiopi om Ni inte varit där.

bon
2007-11-23, 21:01
Jag har bara gjort tvärtom, nästan. Man flyger inte till Parga utan till Preveza. Jag vet att det är vanligt med taxi mellan Parga och Igoumenitsa, men hela vägen mellan Preveze och Ig. är ganska långt. Jag skulle definitivt stanna i Parga. flabb_flab

birgitta

Frappe
2007-11-24, 20:32
[QUOTE=Monica S;109013]
Finns det någon som gjort eller känner någon som gjort det? Allstå åkt båt från Igoumenitsa-Corfu? Hur långt tid tar det och vad är det för slag färja som går däremellan?

Båten tar ca 1 1/2 tim och det går lite olika, dels har du båtarna som går mellan Grekland och Italien en del av dem går även via Corfu och Igoumenitsa, sen har du "vanliga"båtar som går mellan fastlandet och Corfu.

Camilla

tonetamara
2007-11-25, 20:01
Hej hej!! Var i Parga på charter resa för något år sen. Då tog vi en dags tur till Korfu. Den båten var de endast passagerare...alltså inga bilar. Gick dagligen,flabb_flab