handdator

Visa fullständig version : Vilken ö?


Klick
2007-11-12, 09:10
Hej!
Denna sommaren har vi bestämt att åka till Grekland.... Vet dock inte vart men vi börjar att fundera... Är det någon som kan rekomendera en ö? Enda kravet är att det finns sandstrand...

Tack på förhandbye_bye

Wardakis
2007-11-12, 10:58
Kreta kanske? Trakterna kring Kato Stalos-Agia Marina!
Gunilla

inkfish
2007-11-12, 11:29
Titta på Skiathos och Naxos, de har bland de mest omtalade sandstränderna i ö-världen.

Klick
2007-11-12, 13:51
Hej... Tack för snabba svar... Vi har faktiskt funderat mycket på Kreta och vi har inte ens varit där. Jag har emellertid varit på både Naxos och Skiathos (gillade Skiathos bättre).... Det lutar väl åt Skiathos eftersom min väninna inte varit där....

Bobben
2007-11-27, 12:45
Vad härligt det låter så här i höstrusket/vintern att tänka på Grekland och övärlden!
Vi var på AntiParos som vi tyckte mycket om tack vare ett lugn utan att det var ensamt och tomt. Nära till allt och en mycket bra naturiststrand med långgrunt norr om byn. Vi hyrde dessutom billigt boende av en kille som jobbade på bilfärjan. Vi bokar aldrig i förväg!
Naxos har ju sin Plakastranden dit man har fri buss från färjehamnen. En lång skön blandad textil/naturiststrand.
Tidigare tycket vi mycket om Koufinissi men nu har de byggt tavernor och hus på deras bästa strand som tidigare var en ren natursiststrand.
Santorini är en oerhört vacker ö med många fina byggnader och ett läge som är unikt men sämre badstränder och mycket dyrt.
Nästa gång vi åker ska vi besöka de öar där ingen hoppar av eller på bara för att testa det verkliga lugn som där råder.
(I år besökte vi Kroatien och Istrien i husbil vilket också var fint men inte lika bra som övärlden. Vi var även ner till Franska Rivieran i september men det var mycket kallare i vattnet där än i Grekland samma tid)
Lycka till!

Hellen
2007-11-27, 15:05
Naxos har ju sin Plakastranden dit man har fri buss från färjehamnen. En lång skön blandad textil/naturiststrand.


Fri buss? Den måste jag ha missat, går den till Pla(n)kaflabb_flab stranden?

// Helén- som är osäker på om "planka" är rikssvenska:D

Lissi
2007-11-27, 17:45
Jag undrar det samma...det var ju samma buss hela vägen, Ag. Prokopios, Ag.Anna, Plaka...vi åkte då aldrig gratis!:mad:

Lissi

Siri A
2007-11-27, 18:17
Jag såg inga gratis bussar till Plaka när vi var där. Trivlar på att det finns... :confused:

inkfish
2007-11-27, 19:21
Tidigare tycket vi mycket om Koufinissi men nu har de byggt tavernor och hus på deras bästa strand som tidigare var en ren natursiststrand.


Nja, om det är Pori du menar så håller jag nog inte riktigt med. Var på Koufonissi 99-00 några gånger, det var blandat med baddräkter och näckare samtliga gånger. Vilket gällde de andra stränder också, undantaget Finikas och bystranden.

lindows
2007-11-28, 15:52
Kreta har allt men i mitt tycke de finaste stränderna runt Chania!