handdator

Visa fullständig version : 36 mezedopoleia i Psirri


Marianne
2007-11-10, 11:27
Inspirerad av att försöka hitta ”Ivis glassbar” i Psirri, googlade jag på ”Psirri” och under ”Food & Drink” hittade jag inte bara glassbaren Gelatomania, barer, cafeer, tavernor, restauranger m.m., men även inte mindre än 36 mezedopoleia!_B-anana

Vad är egentligen skillnaden på en mezedopoleio och en taverna? Jag kan inte svara på det, annat än att jag själv uppfattar ordet mezedopoleio som ett ställe med många smårätter. Men även huvudrätter. Gott, enkelt och mysigt – det är min erfarenhet.:)

Adresser, öppettider och om/när de har musik och om det är LIVE/grekisk – allt kan läsas på denna sajt.klapp_klap

Jag prickade in glassbaren, några tavernor och alla dessa mezedopoleia i Psirri på min karta – och det blev trångt om platsen!;) Dessutom finns massor av barer, cafeer, restauranger osv. – och så har Psirri öppet när Plaka har gått i säng!:D

http://i45.photobucket.com/albums/f84/Marianne45/Psirrikort02.jpg

Hur ska en vecka räcka?:confused:


Och googlar man på Athinaikon så kan man under 'katalogos' få hela menyn 'serverad' (på både grekiska och engelska!). Inte dåligt att sitta hemma och tänka på alla de läckra rätter man gläder sig till - om man nu lägger in ett besök på Athinaikon på Themistokleos vid Omonia nästa gång man kommer till Aten.bye_bye

kari
2007-11-10, 14:21
inte mindre än 36 mezedopoleia!_B-anana
Dessutom finns massor av barer, cafeer, restauranger osv. – och så har Psirri öppet när Plaka har gått i säng!:D
Hur ska en vecka räcka?:confused: bye_bye
flabb_flab flabb_flab flabb_flab - det blir å sove litt på morgenkvisten og ta en liten siesta på ettermiddag/tidlig kveld, og ellers - være på farten _B-anana
HVILKEN FIN SITE :D

bye_byeKari