handdator

Visa fullständig version : Ta sig till Kalymnos


Riitta
2007-11-03, 15:44
Undrar om det finns dagliga båtförbindelser från Rhodos till KalymnosAng_elx
Att ta sig dit i dagens läge från Göteborg verkar vara inte så lite svårt:mad:
har kollat alla möjliga varianter med flyg. Åker man med Sterling som bara kör på lördagar till Aten från Gbg så missar man Kos planet precis:(

Hemresa ser lättare ut. Direkt från Kalymnos till Aten,sedan några timmar som man kan storsa omkring där innan planet går till Gbg framåt kvällen:)

Snälla Apollo.Börja flyga till Kos från Gbg igensnyft_drop

Riitta, som MÅSTE till Kalymnosbye_bye

jan c
2007-11-03, 19:25
Hej dagligen vet jag inte Men i höstas åkte vi Blue Star till KOS fr Rhodos den borde gå vidare till Kalymnos .Vidare gick en katamaran fr Kos till Rhodos.o. vice versa .rederi Dodekanisos Seaways Varje DAg. Så förbindelser finns

inkfish
2007-11-03, 22:39
Undrar om det finns dagliga båtförbindelser från Rhodos till Kalymnos


Titta på GTP, länk finns på Kalimeras förstasida;)

En snabb titt där visar t ex Dodekanisos Pride gick sex dagar i veckan ända fram till nu. Då skulle jag dra slutsatsen att det finns minst lika bra förbindelser under högsäsong.

PO
2007-11-03, 23:06
Varför inte åka med Apollo från Oslo eller Köpenhamn till Kos/Kalymnos?

//PO

malou
2007-11-03, 23:09
Hallo Riitta.

På forsommeren sto jeg på havnen i Kos. Det var kveld og en stor båt la til kai, fra Rhodos. Fyllt av glade, unge mennesker som spilte og sang. Kanskje er det en regulær ferge som går jevnlig? Men noen timer må det vel ta?. Tror faktisk at det går en hurtigbåt fra Rhodos til Kalymnos. I hvert fall i sesongen. Ellers, om Norwegian i Norge legger ut billetter fra Oslo til Kos kan det vel være et alternativ, i hvert fall ned ?Dette året ble billettene lagt ut ganske sent, tror det var i februar/mars, og jeg booket omgående. Billetten min kostet under 350,- NK one-way. Altså rundt 780 NK tur-retur. Riktignok var det kvelds/nattfly. - Ett år satt jeg på en benk utenfor flyplassen og ventet på soloppgangen og tok så første båt til Kalymnos. I år ble det taxi for noen timers søvn på et hotell. - Om du tar sjansen på å vente litt......

Kalimera
2007-11-04, 07:53
Vi åkte med Dodekanisos Pride (snabb katamaran) från Rhodos till Kalymnos i somras. Den gick varje dag.

Riitta
2007-11-04, 08:50
Tack för alla svaren:)Då får jag väl tåla mig och vänta på billiga one way biljetter till Rhodos:)

Riittabye_bye

Eva L
2007-11-04, 09:05
Apollo verkar inte ha lagt ut sina one-way biljetter för nästa sommar till Grekland. Hittar inga med utresa Arlanda under perioden april-sept. Kommer säkert snart. Gissar att det inte finns från andra flygplatser heller när huvudstadens inte är klar. Vill minnas att biljetterna förra året släpptes i november. Tror att jag själv bokade i december men det kan ha varit senare också.

Eva

ofelia
2007-11-04, 14:26
HEJ!
Vi har flugit till Samos när vi varit på Kalymnos. Båtresan tar inte så lång tid.
/Ofelia

Jonas E
2007-11-05, 10:08
Annars går ju Aegean Flying Dolphins dit också!
Jag tror inte att dom går att hitta på GTP.
Jag har för mig att det gick en på morgonen och en på eftermiddagen, båtresan Rodos-Kalymnos tog ca 2,5 timmar.

/Jonas