handdator

Visa fullständig version : hotell i glyfada


zeus
2007-11-03, 01:36
Hej
håller på att planera för sommarens båtluff och tänker stanna några dagar i Glyfada.
Är det någon som kan tipsa om något bra boende?

-zeus-

Peter
2007-11-03, 15:12
En nattlig planering av båtluff! ;) :D Hur många gånger har man inte gjort det... Ang_elx

Jag bodde också över i Glyfada tidigare. Det är ett rätt läckert ställe att vara ett par dagar. Fast det är rätt dyrt där! Bodde oftast på Hotell Arion vid Glyfada Square, precis under inflygningen till gamla flygplatsen... :eek: Men jag är tveksam till om det hotellet finns kvar. Det var ett "loppeställe" redan då.

Men sök tex "Glyfada, Greece (eller Athens)" på olika billiga-hotellsiter så hittar du en hel del alternativ. Jag har gjort det på skoj några gånger och hittat en del bra. Jag har för mig att ett vettigt alternativ var hotell Europa. Knappt 5 min att gå till Torget. Det ligger nedanför genomfartsleden ner mot stranden. Där vill man dock inte bada. Följ i stället vägen söderut några hundra meter så kommer du till en "betalstrand" som är välskött och har all service.

Peter

Antouan
2007-11-04, 15:39
Hej!
Jag åker till Glyfada i slutet av november så jag kan kolla om jag ser något trevligt hotell, återkommer till tråden när jag kommit hem. Har dock hört av mina gekiska vänner att hotell London ska vara trevligt men har inte bott där själv.

zeus
2007-11-06, 00:10
hej
Hotel london verkar ju bra.
Hoppas att du får trevligt i grekland Antouan.
Det bästa med dålig nattsömn är ju Kalimera och "dag"drömmarna till sommar semestern i grekland Peter :)

Antouan
2007-11-24, 23:36
Hej!
Har kommer en rapport direkt fran hotel London i Glyfada. Rummen helt ok, men valjer du rum utan havsutsikt kan trafiken varka storande da hotellet ligger pa genomfartsgatan i Glyfada. Frukosten enkel, mycket enkel. Personal trevlig och hotellet har internet..En fordel var att bussen fran flygplasen och sparvagnarns hallplatserna ligger nara hotellet.